˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛

A FAÜ először 1964-ben vásárolt az Ikarus 180-as típusból.

1963. december.

A FAÜ-nek szállított Ikarus 180 -as, önhordó karosszériájú járművekbe is az új, Rába-MAN 2156 HM 6U típusú hathengeres,
141 kW teljesítményű, soros elrendezésű, padló alatti dízelmotort helyeztek, amelynek hengerűrtartalma 9572 cm
3.
A 16 500 mm hosszú csuklós kocsi, 1-2-2-2 ajtóelrendezéssel építették. 42 ülő és 140 álló, az utóbbit befogadására méretezték.
Az első tíz
Ikarus 180-as a FAÜ-höz 1964-ben érkezett. (1964 és 1972 között 414-et szállítottak a főváros részére).

Hatósági vizsga
időpontja
Rendszáma Szolgálati
hely
Alvázszám Motorszám Megjegyzés
1964.01.10. GA 85-10~GA 85-18 Fürst 180.00.63/01~/09 619.xx  
1964.10.17. GA 07-30II** Récsei 180.00/12-64 EO 680/468/11  
65.01.13. GA 85-19 Fürst na. na. Az AUTÓKER-től
1965.09.27.~65.12.31. GA 85-21~GA 85-43 Fürst 180.70-001~02x/64 619.xx  

˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛

GA 07-30II**

180.00.012/64 1964.10.17 Fürst 1965.03.31 Récsei
FAÜ 1965 március 31-ig tartó 40 ezer km-es próbaüzemre átvette, ezt követően Pécsre került 12 sz. AKÖV-höz.
GA 79-65 rendszámmal üzemelt.
1967.09.20-án átadták a budapesti MÁVAUT részére. 1971 decemberére ''Hotelbusszá'' építették át
és éjszakánként Budapest-Zalaegerszeg között üzemelt. 1976.03.31 dátummal selejtezték.

 

   
A GA 07-30II az Ikarusban rendszám nélkül a FAÜ üzemeltetésében a 12-es viszonylaton

Az állomány, korábbi és további változásai

Év Nyitó
állomány
+
-
Állományváltozás Záró
állomány
Egyéb
1964 0 (+10) GA 85-10~85-19 10  
1965 10 +21 GA 85-21~85-41 31 GA 85-18 -> GA 85-20
1966 31 +2 GA 85-42; GA 85-43 33  
1967 33 +20 GA 86-53~86-72 53 Ikarus 180-asok kapják, folytatólagosan az addigra már gyártásukat befejezett FAÜ csuklósok rendszámát
1968 53 +111 GA 86-73~87-83 164  
1969 164 +65 GA 96-26~96-90 229  
1970 229 +50 GA 87-84~88-00; GA 95-88~96-00
GA 96-06~96-25
279 A GA 96-01~05 VOLÁN-os rendszám
GA 95-80~84 Különjárati
1971 279 +26 GA 96-91~97-00; GC 46-14~46-29 305 GC 46-13-ig Ikarus 556
1972 305 +110 GC 46-30~46-99; GC 47-00~47-14
GC 47-30~47-53; GA 95-85
415 Ekkor már keveredik
a rendszám az
Ikarus 260-asokkal
GC 47-15~47-29
Ikarus 556
1973 415 0   415  
 
 
Évszám Meglévő állomány Selejtezés db. Záró állomány Egyéb
1974 415 -17 398  
1975 398 -14 384  
1976 384 -114 270  
1977 270 -84 186  
1978 186 -60 126  
1979 126 -35 91  
1980 91 -91 0 Az utolsó 41 db. Ikarus 180-ast
az Óbuda üe. selejtezte 1980. január 20-án

Vissza az autóbusz- közlekedés történetéhez

˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛

GA 85-11
A Fürst garázs állományába tartozott, mindvégig. 16 év elteltével 1980. január 15.-én törölték az állományból.**
GA 85-12 Minkét buszt 1964. 01.10-én vették állományba. Alv.sz. 180.00.63/02 és 03**
 
Kezdetben a "Fürst" garázs állományába tartozott, majd áthelyezték az Óbudai garázsba.   1978. szeptember 1-én selejtezték.**

Az első Ikarus 180-asokra, még felkerült a pótkocsis szerelvényeknél kötelezően használatos fekete-sárga háromszög.
Az első index lámpák a GA 85-xx sorozatnál még a fényszórók mellé kerültek.

GA 85-21-től GA 85-43-ig, kivéve a GA 85-32-es, az Ikarus 180-asok viszonylatszámjelzője kisméretű, négyzet alakú volt. A vezetőfülke oldalablakán egy törés volt amit a későbbi típusoknál elhagytak és a viszonylatszámjelzőt is széles téglalap alakúra gyártották.


GA 85-18

még az eredeti rendszámmal.
1965. szeptember 6-án átrendszámozták
GA 85-20-ra
Beszerzése: 1965 január 18.
Selejtezése: 1978. szeptember 1.
   
GA 85-19
valószínűleg az átfestése után.
Beszerzése: 1965 január
Selejtezése: 1978. szeptember 1.

GA 85-28
75-ös trolipótlón
Beszerzése: 1965 december 29,
Selejtezése: 1974.

A járműtárolás és karbantartás gondjain enyhített,
 hogy 1970. január 14-én üzembe helyezték a korszerűen felszerelt,
 250 jármű kiszolgálására alkalmas
 Óbudai autóbuszgarázst
A felvétel valamikor 1975-ben készülhetett, mert az Óbudai garázs 1974. végén kapott 260-as Ikarust
 
GC 47-00
Alvázszáma: 180.36-1033/72**
     
A képen látható GC 47-00 Ikarus-t társaival együtt 1972 december 19-én szállították a BKV-hoz. A GC-46-96-tól a GC-47-14-ig Ikarus 180 típus és a Récsei garázsba kerültek. A GC-47-15-től GC-47-29-ig, Ikarus 556 típus, amelyeket 1972 december 29-én szállítottak szintén a Récsei garázsba. GC-47-30-tól GC-47-53-ig még 180-as típus, onnantól kezdve már megjelenik az Ikarus 260-as.
 
Haller utca, volt Hámán Kató út 1976-ban. A képen a GC 47-00 rendszámú Ikarus 180, a 33. viszonylaton.
 


Ami megmaradt...

A GA-96-00 rendszámú Ikarus 180-as maradt meg egyedül a majd 500 darabból,

amit valószínűleg a lő pavilonná alakításának köszönhetünk!
 
 

GA 96-00
Beszezése: 1970. november 22. Selejtezés: 1978. szeptember 25.
Alvázszám: 180.72-1205/70**
Ikarus 180, Szentendre - múzeum
 

A GA 96-00, 2003 június 22-én Kiskunhalason, az Old Timer Találkozón.

Selejtezések

GA 87-00
 
és egy belső kép a GA 87-25-ről
 
Egy pár fotó az utolsó előttiek selejtezéséről, 1977-ből. GA 87-29, GA 96-87
 

 

GC 46-96

 

Frsz. Szolg.hely Alv.szám Hatósági vizsga Állományból törl. Telj. kocsi km.
GA 87-00 Récsei 180.72-078/68 68.08.08. 77.04.27. n.a.
GA 87-25 Récsei 180.72-137/68 68.08.25 75.12.09 460 ezer km.
GA 87-29 Récsei 180.72-136/68 68.08.25 76.05.24 n.a.
GA 96-87 Récsei 180.72-435/68 69.08.26 76.01.06 n.a.
GC 46-25 Fürst 180.36-1421/71 71.12.18. 76.12.06. 585 ezer km.
GC 46-96 Fürst -> Óbudai 180.36-1670/72 72.09.23 80.01.06 n.a.