GA 95-87
Az IKARUS-sal 1971 december 20-án kötött szerződés alapján egy éves próbaüzemre a BKV átvette a GA 95-87 rendszámú IKARUS tulajdonú kísérleti autóbuszt.

 A jármű a 107-es viszonylaton közlekedett. 1973. szeptember 5-én a BKV megvásárolta és állományba vette ( Fürst ). Leselejtezése előtti hónapokban 1982. 07. 11-től 1982. 08. 31-ig a Récseibe helyezték és szeptember 7-én leselejtezték és még ez év novemberében eladták. Szétbontásáról nincs semmi információnk. A `82-es átrendszámozáskor a BU 13-07 rendszámot kapta. ** Nagy Zsolt

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

1973. augusztus 16-án érkeztek az első sorozat Ikarus 280-asok

Fürst garázs GC 52-01 ~ GC 52-19
Récsei garázs GC 52-20 ~ GC 52-38

a GC 52-05 kivételével amit csak `73. december 18-án érkezett.

GC 52-22
   
GC 52-25
 

 

       
   
   
CLK-621 ex. GC 52-29 ex. FS 75-57
 
 
 

 

GC 52-32

 

Típus Rendszám Alv.szám. Motor típ. Új rendszám Selejtezés Egyéb változás, eladás  
280.00 GC 52-22 035/73 D2156 - 81.12.08. 18. VOLÁN  
280.00 GC 52-25 015/73 D2156 - 82.02.01. BKV különjárati ~ 20. Volán Szabolcs u.  
280.00 GC 52-32 005/73 D2156 BU 13-30 82.09.14. MÉH 82.11.25.  
280.00 GC 52-29 012/73 D2156 FS 75-57 80.02.04 CLK-621  
280.00           GFY-280  

 

Az első szállítású Ikarus 280-asok, GC 52-20 ~ 52-39, selejtezése. "Récsei" üe.

A következő sorozat 1974. december 22-én érkezett a BKV-hoz.

Récsei garázs GC 52-39 ~ GC 52-55
Fürst garázs GC 52-56 ~ GC 52-75
Kilián garázs GC 52-76*~ GC 53-00 & GC 54-01 ~ GC 54-38

 

GC 52-44

 

A GC 52-47 forgalomban és selejtezésekor

 

     

 

     

 

Vonal-
jelzés
Év Útvonala Menet
idő
perc
Egyéb
7 1939 Hungária krt. Thököly út, Baross tér, Rákóczi út,
Kossuth L. utcza, Apponyi tér, Duna utcza, Eskü út,
Erzsébet híd, Döbrentei utcza, Ybl M. tér, Lánchíd utcza,
Clark Á. tér, Fő utcza, Pálffy tér, Bem J. utcza,
Margit krt. Keleti K. utcza, Bimbó út (Statisztika)
28  
7 1958 Bosnyák tér, Kálvin tér, Szabadság híd, Kosztolányi D. tér 28 Erzsébet híd !
7 1967 Öv utca, Rákóczi út, Erzsébet híd, Bartók B. út, Kelenföldi PU. 40  
7/A 1967 Kosztolányi D. tér, Erzsébet híd, Thököly út, Népstadion út 20  
7/C 1967 Bosnyák tér, Erzsébet híd, Bartók B. út, Kosztolányi D. tér 28  
7 1987 Bosnyák tér - Bornemissza tér 39  
7 1987 Bosnyák tér - Etele tér, Kelenföldi PU. 30  
7/A 1987 Baross tér, Keleti PU. - Fehérvári úti ltp., Forgalmi u. 30  

Selejtezések

     
   
BU 13-38 ex. GC 52-47     BU 13-36 ex. GC 52-45

 

Típus Rendszám Alv.szám. Motor tip. Új rendszám Selejtezés Egyéb változás, eladás  
280.00 GC 52-44 965/74 D2156 BU 13-35 82.09.14. MÉH 82.11.25.  
280.00 GC 52-45 967/74 D2156 BU 13-36 82.09.02. MÉH 82.11.25.  
280.00 GC 52-47 959/74 D2156 BU 13-38 83.12.15. KOKÖV 84.02.20.  
280.00 GC 52-51 971/74 D2156 BU 13-42 82.09.02. MÉH 82.11.25.  
280.00 GC 52-59 962/74 D2156 BU 13-46 83.12.07. KOKÖV 84.02.20.  
280.00 GC 52-71 998/74 D2156 BU 13-60 83.06.21. 8. VOLÁN  

 

GC 54-01
GC 54-01 az első GC 54-es, mert
GC 54-00 nem létezetett, a GC 53-00
frsz-u Ikarus 280-as után a BKV a
GC 54-01-est kapta.

1974 december 28-án érkezett a "Kilián" garázsba. Alv.sz.:280.00.1013/74 Selejtezéséig ill. eladásáig, 1980. január 24.-ig a "Kilián" állományába tartozott. Az AUTOKER vásárolta meg 1981. május 31-én.

 
   

 

GC 54-xx szétbontása

 

A Récsei garázs, GC-85-ös, csak egy pár darabból álló sorozata
Forgalomba állítás Eredeti '82-es átrendszámozás után
1975.11.28 GC 85-86 ~ GC 86-00 BU 15-13~ BU 15-26

 

Új rendszám
BU 15-19
 

 

GC 85-92 => BU 15-19 & BU 15-23 ex. GC 85-96

 

BU 15-21 ex. GC 85-94

 

Típus Rendszám Alv.szám. Motor tip., szám Új rendszám Selejtezés Egyéb változás, eladás  
280.00 GC 85-92 1205/76 D2156 HM 6U BU 15-19 85.07.11. 11. VOLÁN 85.08.21.  
280.00 GC 85-94 1211/76 D2156 HM 6U BU 15-21 86.12.02. GV  
280.00 GC 85-96 1226/76 D2156 HM 6U BU 15-23 85.07.11. 11. VOLÁN 85.08.21.  

 

"Az Ikarus gyárral kötött szerződés alapján, új autóbusztípus futáspróbái folytak a BKV-nál. A 18 m-es Ikarus 282-es csuklós autóbusz prototípusát 1977. augusztus 5-én vette át próbaüzemre a BKV. A KPM Autófelügyelete hozzájárult az e típusba tartozó nullszériás kocsik forgalomba állításához.
 

A Fővárosi autóbusz-közlekedés 75 éve

Ikarus 282-es 6 darab volt a BKV-nál, a legelső (amiről a kép is készült) a GC 96-17 volt 1977. júniusában.

   

Ennek a kocsinak az érdekessége hogy GC 96-10 rendszámmal

A rajzot Csorba Ferenc készítette
(A rajzot Csorba Ferenc készítette)

érkezett a BKV-hoz, de műszaki, vagy valami hasonló probléma miatt napokon belül visszakérte az Ikarus. Mire ismét a BKV-hoz került 1977 augusztus 5-én, már GC 96-17 rendszám volt rajta, de az a busz  - természetesen - ugyan az volt! Ezek után érkeztek - 1979 június - a sorozati kocsik a BKV-hoz, a GE 04-50 - GE 04-54 rendszámúak. Ezek az átrendszámozás után BU 04-50 - BU 04-54 rendszámon futottak. Hármat, a BU 04-51, 52, 53-at 1983. decemberében, a BU 04-50-est 1985. áprilisában selejtezték, de egy, a BU 04-54 1989-ig járt a 61E viszonylaton.
A GC 96-17-est még valamikor 1980-ban adta vissza az Ikarusnak a BKV.
A BU 04-50, 51, 53-at a VOLÁN 5 sz. vállalata -Nyíregyháza- vette meg, onnan 1986-87-ben selejtezték.

Nagy Zsolt


A beépített Rába- MAN HM 6U 2356 típusú, 162 kW-os motor teljesítménye minden korábbinál nagyobb volt. Az ideiglenes típusbizonylat e kocsikon 49 ülő és 73 álló utas ( 5 fő m2 -re számolva ) szállítását engedélyezte. Ezekből az autóbuszokból Cinkota Üe-hez 1979. június 9-én négy, 1980. november 26-án egy érkezett és a 144 és 61E viszonylaton teljesítettek szolgálatot. A hosszabb járművek a városi forgalomban nehézkesnek bizonyultak, így a BKV sorozati kocsikat nem vásárolt."

A Fővárosi autóbusz-közlekedés 75 éve

 

Évjárat Típus Alv.sz á m Áll. vét Ü.e. Betű szám Új frsz. Törlés Eladás, egyéb     "S"
1979 282 282.00 1978 1 79.06.09 Cinkota GE 04-50 BU 04-50 85.04.02 Eladva 1983 Volán 5 sz. Vállalat Nyíregyháza 78 6 S87
1979 282 282.00 1978 2 79.06.09 Cinkota GE 04-51 BU 04-51 83.12.07 Eladva 1985 Volán 5 sz. Vállalat Nyíregyháza 78 4 S86
1979 282 282.00 1978 3 79.06.09 Cinkota GE 04-52 BU 04-52 83.12.07        
1979 282 282.00 1978 5 79.06.09 Cinkota GE 04-53 BU 04-53 83.12.07 Eladva 1985 Volán 5 sz. Vállalat Nyíregyháza 78 5 S87
1979 282 282.00 1978 4 80.11.26 Cinkota GE 04-54 BU 04-54 89.08.31      

 

Az 1981 decemberi beszerzésű GE 11-es sorozat

GE 11-01 ~ GE 11-37

GE 11-27

 

Típus Rendszám Alv.szám. Motor tip., szám Új rendszám Selejtezés Egyéb változás, eladás  
280.00 GE 11-27 2639/81 D2156 HM 6U BU 10-62 89.10.25. GV  
280.00 GE 11-32 2666/81 D2156 HM 6U, 100.1768/864 BU 10-67 92.07.14. -  
280.00 GE 11-37 2618/81 D2156 HM 6U BU 10-72 94.03.11. KRAVTEX 94.08.05.  

 

     
Az első kiadású ex. GE 11-32 Ikarusz 280-as a Az új rendszám 1982-es átszámozás eredménye
  Alv.sz: 280.00.2666/81  
     
A felvétel 1992 december 31-én délután készült.
   
Beszerzése: 1981. 12. 08. "Récsei" garázs
kérésemre kihozták a garázs udvarára a kerítés mellől, ahol a szemlére váró járművek álltak.
Selejtezése: 1992. 07. 14. "Récsei" garázs

 

 

 

 

 

 
1991-ben az a hír járta, hogy ezt a buszt leselejtezik. Igazán nem tudom, de valami oknál fogva, `92 kora nyáron még sikerült lefotózni =>
   

Ennek az Ikarus 280-asnak a selejtezése után a rendszámát újra felhasználták. A következő képeken már az új autóbusz látható

BU 10-67 II
Az "öreg" rendszámát ugyan megkapta, de már csak kinézetre hasonlított az első BU 10-67-re
1992. július 15-én vették állományba.
Típusa szerint: 280.49, alv.sz.: TRA 280 VLJN1HU 0592
A motor típusa: D2156HMGU, motorszáma: 106.292/191

 

   

 

 

A BU 10-67 II 1998-ban a 7-173 gyors programban felújították és egy különleges festéssel látták el. A felújítást Székesfehérváron végezték. FOK-GYEM viszonylatszámjezővel szerelték.
     
     
         


BU 10-72 ex. GE 11-37
1981 december 18-án a"Fürstbe" érkezett és 1994. március 1-én selejtezték. A Kravtex nevü cég vásárolta meg 1994. augusztus 5-én
 
         
     
         
 
     
A BU 10-72II rendszámot is felhasználták még egyszer, úgy, hogy a BU-10-68-at rendszámozták át BU 10-72-re
Ik. 280 Kelenföld BPO-431 04-31 BU 10-72 10-72 2000.06.16 1992

 

Zugló "büszkesége" a 67-es villamos.
A felvételek a Főváros egyik "legjobb minőségű" útján a Thököly úton készültek a
BP 04-79-es
szereplésével a Hermina útnál és a Stefánia úti "villamos megállónál.
     

Egyre fogynak a ráncajtós Ikarusok Budapesten Bohus Dávid
 

"1985. december 28-án jelent meg a Rákóczi úti 7-esen az Ikarus 284 típusú tolómotoros csuklós autóbusz próbakocsija, amely a 200-as családhoz tartozó hagyományos kivitellel, de eltérő műszaki megoldásokkal készült. A hajtómű az utánfutó hátsó részén a harmadik tengely fölé került, a közlekedő csuklós kocsiknál 1400 mm-rel hosszabb, motorja 31 kW-tal erősebb volt. Üzeme a várakozásokat nem igazolta, így 1987. február 8-án az Ikarusnak visszaadták. E sorozatból kocsibeszerzés nem volt."

A Fővárosi autóbusz-közlekedés 75 éve

Évjárat Típus Alv.sz á m Áll.vét. Ü.e. Betű szám Törlés Eladás, egyéb
1984 284 284.00 1985 1 85.11.25 Récsei BX 55-11 87.02.08 visszaadva IKARUS-nak 1987.02.08,
 majd onnan Hajdú Volánhoz került BX 55-11-ként, majd BV 87-75
 és ma
BPY-150 rendszámon fut.
 
BX 55-11
 
 
 
 
 
A BX 55-11, BV 87-75-ös rendszámmal
Debrecenben 1987-ben
 

Nagy Attila jóvoltából, mai állapotában, egy pár felvéyel segítségével.
 
 
 
 
 
 
 
 
BPY 150
 
Debrecen 2005
 
 

 

BX 02-06

Leírás a 284-es típusról és a képeken látható buszok sorsáról, Kovács Ferenctől
 

 

BX 52-31
1986. április 15. Karinthy Frigyes utca
 

 

 

       
BX 58-96
 
 
 
 
Besz: 1986. május 27. Új típus ezzel a rendszámmal: 1998         Alv.sz.: 280.49.911/86

 

Ik. 280 Kelenföld BPO-483 04-83 BX 58-96 58-96 2000.06.16 1998

Külföldre került járművek.
1 2 3

 

title
Ikarusok Ferihegy kötelékében
Istvánfi Péter (2010 április 4)   
Ferihegy buszait feldolgozó sorozatunk előző részében megnéztük, hogy milyen járművekkel lehetett korábban kijutni a repülőtérre. Most tekintsük át, hogy a terminál és a repülőgép között milyen buszokkal utazhattunk!

 

Ikarus 293 leírás és képek, Kovács Ferenc, BUSZOK HONLAPJÁRÓL!

˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛
 

Debrecen

 

 
 
 
 
 
 
 
 

˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛
 

Miskolc
 
 
 
 
 
1990.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 


Ezt a videót Fercsik András barátomnak a busz gazdájának ajánlom !
Visszaugrottunk egy picit az időben a helyszín maradt, csak az Ikarus lett fiatalabb...; (Nagy Attila)


GF 45-44, majd BV 89-18, majd AAT-306, ex MKV-s Ikarus 280-as

 

A Tűzoltósághoz került Ikarusz 280, valószínűleg a BU 02-06 ex. GE 02-06

Az 1999-ben kezdődött átrendszámozásról és a rendszámok mostani állásáról Hajtó Bálint oldalán kapni információt

A BU 86-67
Ikarus 280 reprodukciók
Vissza az Ikarus 260 oldalra
Fotók Szentendre úrtól