Ebből a típusból összesen, csak egy pár száz darabot gyártottak és azokat is többféle variációban készítették.

 

 
 
 
 
   
 
 
 
 


Az Ikarus 556-557-es egyik különlegessége, hogy hátulra is építettek viszonylatszám-jelzőt és nem kaptak lökhárítót.
Az indexekkel, általában, minden típusnál "probléma" van. Talán igazán a tervezéskor nem lett meghatározva, hogy hova és milyen lámpatest legyen szerelve. A lentebb látható, talán nem is igazán 557-esen, hogy senkinek ne okozzon problémát, 2 fajta, különböző helyre szerelt indexet láthatunk.
 

           
                   
         
         

Ezen a buszon az index a későbbiekben már megszokottá vált "hörcsög-etető", de azért a lökhárító egy picit variáns.

           

Az Ikarus 557, egy  kicsit, olyan "öszvér" konstrukció. Ennél a típusnál előszeretettel alkalmazták a pótkerék, hátsó részre kiépített tartóhelyét, a tetőcsomagtartót. Lökhárító a képen látható busznál sincs, az ablakok pedig variálva vannak. A rendszámvilágító "ikarus-os"

 

           
                   
         

 

Az Ikarus típusok között a viszonylatszám-jelző helyére épített reflektor, csak az 55-ösre és az 557-esre volt jellemző.