Egy gyönyörű műszaki fotó
 

 

A T100-as
 
A T100-as baloldala

 

Vörösvári út - Temeto
 

 

"Remizben" T471

 

A kocsi szekrénye azonos volt az abban az időben nagy mennyiségben használt Ikarusz 60 típusú autóbuszával.
Az első Ikarusz 60-as trolibusz. A felvétel szerzőjét nem ismerem
 

A jobboldali képet Steve Forisek úrtól kaptam Amerikából (!!)


A Damjanich utcában

 

A T250-es és a T257-es
Nem sokkal e járat megszuntetése elott. T257

 

 

72-es a 76-ososn. T269

 

AMG pótkocsi.
A kocsik, később pótkocsit is vontattak.
"Reprodukció"

 

Nagymarosi vasútállomás 1998
 
 
Az egyetlen felvételem pótkocsis trolibuszról. T306

 

Közlekedési Múzeum 1975
Ikarusz 60 troli és pótkocsi modell, Közlekedési Múzeum 1975

 

Troli garázs

 

Sok kocsit csuklós járművé alakítottak át.

Az egyetlen 4 tengelyes 400-as és a 3 tengelyes 404-es
Az egyetlen 4 tengelyes csuklós.
 

 

T 408

 

Egy, még az eredeti festések közül. T414
     
A felvétel nem igazán a trolira koncentrál!
     
 
 
 
A T436 a Dózsa György úton.

E típust is utolérte a lámpa átalakítás.
Az Ikarus 620-asnál bevezetett hátsó lámpatestet szerelték a Faü-csuklós trolikra is,
majd selejtezésük előtt egy pár évvel, felújításkor már az egyszerűbb, kicsi, különálló, kerek
lámpákkal pótolták.

     

Hasonlóképpen a könnycsepp alakú első index is egy "modernebb" vonalvezetésű, szögletes
magasságjelző lámpatesttel lett kicserélve.

   

 

     
Fotók: Jobbágy József

 

 
 
T 435. A felvétel 1976-ban készült. Egy képeslap reprodukciója

 

 


 


A selejtezés ezt a típust is utolérte. Hogy maradt-e felújítható múzeumi kocsi, nem tudom, csak remélem. Nagyon sok jármű, szürkére festve, építkezéseken, öltözőként működött és néhol még most is találni, aránylag jó állapotban levőket, de sajnos egyik sem a BKV, vagy a Múzeum tulajdona.

 

 
 
Öltözo

 

Ez lenne a múzeumi darab?
   
Ezt a trolit sokáig láttam a troli garázsban.

 

Troli selejtezés T317

Egy Ikarusz 60 és egy csuklós troli selejtezése 1977-ből

 

     

A Gvadányi úton

 

1977. A FAÜ csuklós trolik selejtezése
FAÜ csuklós trolik selejtezése, 1977.

 

Megjelenésekor a "Tükör" újság címlapján
 

1974-ben készítette a BKV az egyetlen Ikarus 260T trolibuszát.
A jobb oldali képek 35 év elteltével készült.

 

 

 

A sokáig látott "Cégkódex" felirattal
Selejtesen
A CÉGKÓDEX felirattal és a vég

A képen látható T295-ös az 1983 november 29-én beszerzett BU 88-41 frsz.-u Ikarus 260 -as.
 1995 februárjában adták át a Trolibusz üe.-nek

Foto: Izsó Zoltán

 

 

 

 
Sajnos, már nincs az "élők sorában"
 
Mi lett vele?
    A 300-as

A 102-es még a próbafutás idején

A 283-as ex. 199-es

 


Németh Zoltán Ádám a trolibusz.zylon.hu készítője

 
 
 
 
 
 
Egy kis adalék a trolibusz.zylon.hu honlaphoz
 
 
 
 
 
 
A felvétel 1986-ban készült a Közlekedési Múzeumtól pár méterre

 

Az 559-es az Ajtósi Dürer soron a "Népstadion" út kereszteződésében, 1977-ben