Nagyon sokáig "pusztult"
a Pongrácz úti troli-garázs udvarán, több társával együtt.
Bár "védett" járműnek lett nyilvánítva, ez a dolog mint manapság mindenre
jellemző, nem hatott meg senkit.
Aztán mégis!
Az 1955-ös gyártású 259-es (1962-ig T323-as) 55 év után
"visszatér".
2009 márciusában az "Ikarus" mátyásföldi gyárában üzemelő LANTA Kft. telephelyére érkezése után.
Sok fejtörést okozott a hiányos "259-es". Mi volt, hogy volt a hiányzó részeken?
A fenti felvételek 2009. március 21-én készültek és a megérkezés utáni állapotot tükrözik. |
A legközelebbi látogatás 2009. április 3-án volt.
A változás szembetűnő volt.
Az alábbi fotósorozat az eltelt 13 nap munkájának eredményét tükrözi.
|
A behegesztett jobb oldali szellőző.
A festék eltávolítása után láthatóvá vált az alumínium lemez korrodálása. |
~ ~ |
A hátsó tengely, ill.
a jobb hátsó sárvédő- dob alatti, elpusztult karosszéria. Újragyártott sárvédő ívek. |
2009. április 9.
|
A tetőlemez az eredeti maradt, a hibás tartó-elemeket a lemez felhajtása után volt mód javítani, cserélni. |
A belső tér a hátsó ajtóból és az
|
A régi,
elkorrodálódott és
az újraépített lépcső
|
2009. április 18-ai látogatás
Az előző látogatás óta eltelt 9 nap alatt a trolibuszunk átesett egy nagy
"fürdetésen" a homokfúváson és gyakorlatilag minden hiányzó darabja elkészült.
|
|
|
Ezen a felvételen jó látszik, hogy a homokfújás után a vasváz visszanyerte eredeti "színét". |
Doma,
2009. április 22-i látogatása
Szegedre szállítása előtti órák.
Folytatjuk!