III. Ikarus, Csepel és Veteránjármű találkozó
Polgár

M3 Archeopark

2010 július 9-11.

Nos, bár így mondatot nem kezdünk, lezajlott a III. Polgári találkozó. A hétvégét követő hétfő reggel a "netet" böngészve kerestem a véleményeket,
Istvánfi Péter tudósítását találtam az INDOHAZ online portálon. Egy nagyszerű, a szervezőket megértő és az idei találkozó lényegére tapintó cikket olvashattam.
A cikk folytatása!

Véleményt csak az index.hu fórumán olvashattam, ahol többen hiányoltak több, veterán járműként üzemelő Ikarust.

A tényekhez hozzátartozik, hogy már februárban ígéretet kaptunk a BKV-tól, hogy amennyiben az üzemanyagot álljuk,
elhozhatjuk a társaság tulajdonát képző ex. GA 96-00-es Ikarus 180-as autóbuszát.
Aztán jöttek a rosszabbnál-rosszabb kifogások! Gázolajra nincs pénzük! Kaptunk! Csak BKV-s sofőr vezetheti! Kettő is várt péntek délutánig, de még ez sem volt elég. De ne menjünk a dolgok elibe. A legszebb az volt, hogy úgy érzik, hogy kevés a "szakmaiság" (sic!) a  "társaságban", így félő, hogy a busz úgymond "megbetegszik" a találkozó alatt.
Mert ha nem tudnánk ez egy MUZEÁLIS JÁRMŰ! (Tudjuk, ezért hívtuk, kértük a találkozóra)
Egyszerűbb lett volna, ha egyszerűen nemet mondanak, így előre jelezhettük volna, hogy a BKV nem képviseli magát a találkozón az egyetlen megmaradt Ikarus 180-assal. Elgondolkodtató, hogy amikor lehetőségük lett volna a nem túl népszerű Közlekedési Vállalatnak valamit adni a "népnek", ha már a járművei olyan állapotot mutatnak mint a "BESZKÁRT" a háború után, arról nem beszélve, hogy ők vágattak szét muzeális értékű járműveket néhány éve, hordták szét az Ikarus 620-as összes félretett alkatrészeit, hagyták menthetetlenül lepusztulni az első Ikarus 280T-t a 100-ast és az első és igazán egyetlen Ikarus 260T-t a 600-ast. Bár honlapjukon úgy szerepel, hogy az utóbbi trolit felújították, csak abban "hibázik" a tudósítás, hogy az nem az eredeti 600-as.
És a történet itt még be sem fejeződött.
Péntek reggelre az MKFE képviselői, hosszú tortúra után végül is "elintézték", hogy a busz lejöhessen a találkozóra, csak aznap már nem lehetett megtalálni azt az "EMBERT", aki a "papírt" aláírhatta volna! Így a két buszvezető, a gázolajpénzzel a zsebében, akik mellesleg a találkozók kivitelezésének két "oszlopos" tagjai, csak szombat reggelre érkezhettek. Hát erre csak az a mondás jut az eszembe, "nagy az Isten állatkertje"!!

Kedd reggel már e-mail-on kaptam néhány tudósítást, fényképet, filmet.

 
szólj hozzá: III: Ikarus, találkozó 1-rész


szólj hozzá: III: Ikarus találkozó 2.-rész


szólj hozzá: III: Ikarus találkozó 3.-rész
 

BV7814 YouTube felhasználó videó összeállításai.

 

 

mesterb21 YouTube felhasználó videó összeállítása.

 

Nagy Zsolt Levente - ZsLevi képriportja

A képen látható buszok rövid története, balról jobbra:
GF 45-44, majd BV 89-18, majd AAT-306, ex MKV-s Ikarus 280-as, 1988-tól a Körös Voláné. Gyártás: 1981, selejtezés 2010-ben.
KPY-822 ex AIJ-219, Ikarus 250-es, a MÁV tulajdona volt
Ikarus 211
AKD-562 Ikarus 260 Előző forgalmi rendszám: BY 75-29 Üzembehelyezés év: 1989. Több mint 1 millió kilométert futott.
Ikarus 134
BSJ-763: ex BU 27-79, ex GF 03-17, a Volánbusz Ikarus 256-osa volt, gyártás 1977.

   
 
 
   
 
 

 

   
 
 
   
 
 
   
 


AKD-562 Ikarus 260 ex. BY 75-29 Üzembehelyezés év: 1989.
Több mint 1 millió kilométert futott.

 

   
 CLD-270: ex NDK-s 260-as, gyártás 1989, selejtezés 2009, Szabolcs voláné volt
 
   
 
 

 

   
 Semsey Tibor Ikarus Csepel D710


Béke Antal Ikarus 66-osa: ex. GC 39-35,
Zala voláné volt, gyártás 1971. selejtezés 1982 március.

 

   
 

További fotókért, kattints a képre!

 

"Kopaszkapitány" képriportja

Néhány fotó ízelítőnek!

 

 

   
 

 

 

   
 HRR-830, IK E98-as, gyártás 2001,
jelenleg a Körös Voláné

További fotókért, kattints a képre!

 

Főtámogató és szervező