"1972-től
jelent meg az Ikarus két új típusa: a kéttengelyű,
padló alatti motoros, 2-2-2 ajtóelrendezésű Ikarus
260 típus és a csuklós 2-2-2-2 ajtóelrendezésű
Ikarus 280 típus. Hosszuk 11, illetve 16,5 méter volt. |
|
Ezeknél a
kocsiknál eltértek az eddigi tetőhajlattól és
négyszögkeresztmetszetű kocsiszekrényt alkalmaztak,
így az ablakok felső éle egészen magasra került, ami
különösen az álló utasoknak kedvezett. Az ikerajtó
nyílásszélessége 1300 mm. lett, és ez az utascserét
lényegesen megkönnyítette. A vezető munkájának
megkönnyítésére hidraulikus szervókormányt és
Prága típusú hidromechanikus, automatikus
sebességváltót alkalmaztak." |
Gyártmány,
típus |
Befogadó kép. |
Ülohely % |
Fajlagos telj.
kW/t |
Padlómagasság
mm |
Ikarus
260 |
75 |
28,9 |
9,92 |
920 |
"A közúti
járműprogram előrehaladása kedvezően befolyásolta a
hazai autóbusz-közlekedés fejlődését. Az Ikarus
200-as család városi forgalomra készült kéttengelyes
és csuklós prototípus próbaüzemére a BKV-t
kkérték fel. E járművek fő méretének változása
az Ikarus 556 és 180 típushoz viszonyítva nem volt
számottevő."
A karosszéria vonalai, szerkezeti
megoldásai egyszerűbb mértani alakúak, simább
vonalvezetésűek. A kocsiszekrény önhordó, hegesztett
szerkezet. Az ilyen kialakítás a jármű saját
tömegének csökkenését eredményezte. Az
autóbuszokra a gyakorlatban bevált, megbízható fekvő
hathengeres RÁBA-MAN 2156 HM 6U típusú, 141 kW
teljesítményű, középen padló alatt elhelyezett
motor került. A Knorr fékrendszerrel a jármű
üzembiztosabbá vált. (Több egymástól független és
egymást kiegészítő berendezés - kétkörös
légfék, rugóerő-tárolós rögzítőfék,
kipufogófék /BUBU/ - növelte a rendszer
megbízhatóságát. A magasan végződő ablakaival jó
kilátást nyújtó típus külső és belső esztétikai
megjelenése előnyére változott. A biztonsági
üvegből készült oldalablakok negyedrészben voltak
eltolhatók" |
Részlet: Budapest
tömegközlekedésének másfél évszázada
A Fővárosi autóbuszközlekedés 75 éve
Az
első, Ikarus tulajdonú kisérleti autóbusz, |
GA
95-86 |
|
|
1987
június 25-én törölték a BKV
állományából.
A
"89 Ring"
Autóbontó Kft.
vásárolta meg. |
|
|
|
|
rendszámmal,
a 144-es viszonylaton közlekedett. 1973
szeptember 9-én került a BKV
állományába. |
|
|
|
|
A
szükséges átalakítások után a "MEZŐ"
üe. különjárati autóbusza lett.
1974-ben üzemi
állományba vették és 1975. április 1-étől a BKV
Előre SC sportautóbusza volt, GB 90-96
számon.
Az
1982-es átrendszámozáskor a BU
18-25 rendszámot kapta. |
|
Az első széria
Ikarus 260-as a |
GC
47-54 |
oktató
busz lett 1977. március 16-án, ezzel együtt a
"Fürst"-ből az Autóbusz Különjárati Üzem
Trolibusz Üzemegységhez került. Az 1982-es
átrendszámozáskor a BU 10-74-es
rendszámot kapta. 1984. augusztus 24-én törölték az
állományból. A másik, elsőszériás 260-as, a GC
47-59 érte meg a BKV-nál az
átrendszámozást. BU 10-75-re
számozták át és ugyan az az év szeptemberében,
törölték is az állományból 1983. februárjában
eladták. A GC 47-63-ast 1979-ben,
átalakították étkezőbusszá.
FS 10-75
rendszámot kapta.**(
Nagy Zsolt ) |
A
következő busz, amely a BKV-nál kapta az új
rendszámot, a
|
|
A GC
47-71 az első szériával érkezett, 1972
december 22-én.
1982. decemberében a 11. VOLÁN
vásárolta meg. **(Nagy
Zsolt) |
Az Ikarus 260-as
autóbuszok hegyi jellegű vonalakra való beosztása kezdetben
tiltva volt. 1973. júniusában a KPM. Autófelügyelet
100/290/1972.12.22 "Sororzat típus bizonyítvány"
alapján a járművek hegyi utvonalon való közlekedését
engedélyezte. **(Nagy
Zsolt)
1973. decemberében nagy
tételben érkeztek Ikarus 260-asok a BKV részére.
Ebből a szállításból már kapott a "Mező"
is. |
Típus |
Rendszám |
Állományba
vétel |
Forgalmi telep |
Alvázszám |
Motor |
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
260.00 |
GC 47-74~GC
48-25 |
73.12.18~74.01.09. |
Fürst |
18xx/72 ~ |
D 2156 HM 6K |
|
260.00 |
GC 48-26~GC
48-84 |
73.12.18~74.01.09. |
Récsei |
18xx~19xx/72 ~ |
D 2156 HM 6K |
|
260.00 |
GC 48-26~GC
48-84 |
73.12.18~74.01.09. |
Mező |
18xx~19xx/72 ~ |
D 2156 HM 6K |
|
GC
47-84 |
1973. december
18-án került a "Fürst" garázs
üzemeltetésébe. A.sz.: 260.00.1868/73 Az ez
időszakban érkezett Ikarus 260-asok, hegyi útvonalra,
csak 5000 Km-es síkterepi teljesítmény után
osztották be.
1974 nyarán gyakorlatilag csak a
22-es viszonylaton közlekedett. |
Az 1982-es
átszámozást már nem érte meg a BKV-nál, 1981
februárban selejtezték és eladták a 12. VOLÁN-nak |
A BKV. belső
utasítása szerint, 1974. június 1-től a GC
48-84-est, áthelyezték Óbudára a
szükséges üzemi tapasztalatok megszerzése
érdekében. Ez volt az első "panorámás" az
Óbudai garázsban. 1981. januárjában az 5. VOLÁN
vásárolta meg. 1974. októbertől aztán az Óbuda is
megkapja az első új Ikarus 260-asokat. |
Az Óbudai
Üzemegység első Ikarus 260-as autóbuszai renszám
szerint. |
1974.06.01 |
GC
48-84 |
1974.10.12 ~
1975.01.07 |
GC
49-37 ~ GC 49-79 |
Az 1974.
augusztus 9-ei BKV - Ikarus szerződés alapján a
módosított konstrukciójú vázszerkezet tartóssági
próbájára az Ikarus tulajdonú autóbuszt ( GC
49-36, alv.sz.: 260.01.1316/74, motor
típus - szám: D2156 HM 6U - 100/274.509 ), a BKV
próbaüzemeltetésre átveszi. A próbaüzem 200 000 km
teljesítéséig tart. A BKV a legtöbb
kilóméterteljesíményt eredményező, legnagyobb
zsúfoltságú, legrosszabb útviszonyú viszonylatokra
osztja be. A "Mezőbe" érkezett, de több
üzemegységet megjárt. ( "Fürst, Récsei,
Kilián" ) 1976-ban az Ikarus visszakapta, majd újra a BKV-hoz
került. **(Nagy
Zsolt) |
Az 1972.
december 22-én állományba vett és 1980.
január 17-én törölt, |
GC
47-65 & GC 48-71 |
frsz-ú
buszokról már csak selejtezésekor készült
felvétel. A GC 47-65-öt ( a piros csíkosra
festett ) 1980. márciusában a 20. VOLÁN
megvásárolta és bérautóbuszként
üzemeltette. A '82-ben kapott új
rendszámáról nincsenek adataink, de az
eredetit a vezetőfülke fölött mindvégig
megőrizte. A GC 48-71 1974 január 9-én
érkezett a BKV "Récsei"
üzemegységéhez. 1980. január közepén
selejtezték és ez év márciusában vette meg a
20. VOLÁN. Az 1982. évi átrenszámozáskor a BU
29-13-as *(Tildy) rendszámot kapta.
Selejtezésekor az oldalára festették a
VOLÁN-os rendszámát. |
|
|
Egy a 20. VOLÁN-nak eladott
ex. BKV-s Ikarus 260-as még üzemképesen |
1973
decembertől, 1980 januárig volt a BKV tulajdona,
társaihoz hasonlóan márciusban vette meg a VOLÁN. |
GC
48-89 |
az 1982-es
átszámozást már nem a BKV-nál élte meg. |
1973. decembert 23-án érkezett,
elsőként a "Mező" üe-be.
Alv.sz.:260.00.1933/73
1980 december 23-án
selejtezték és december 31-én a 5. VOLÁN
vásárolta meg, az ottani rendszámát nem
tudjuk. **(Nagy
Zsolt) |
|
|
|
|
GC
49-21 |
|
|
|
|
1974.
január 9-én került a "Mező"
üzemegységhez. Alv.sz.: 260.00.1984/73 1980.
december 23-án selejtezték és adták el a 20.
VOLÁN-nak Ott valószínüleg a BU 29-37-es
rendszámot kapta a `82-es átrendszámozáskor.
**Tildy |
|
|
|
|
1974. októbert 26-án a
"Kilián" üe-be érkezett.
Alv.sz.:260.00.2991/74
1981. március 18-án
vették ki az állományból és május elején
vette meg a 20. VOLÁN.**(Nagy Zsolt) A VOLÁN-nál a BU
29-61-es rendszámot kapta. Kék
színű volt. *(Tildy) |
|
|
|
1974.
októberétől egész decemberig folyamatosan érkeztek
Ikarus 260-asok a BKV üzemegységeihez. Az első 260-as
sorozat ekkor került az Óbudához és a
"Kiliánhoz". |
1974
decemberében érkezett. Az átszámozáskor BU
11-66 rendszámot kapta |
1982
októberében a 15. VOLÁN vásárolta meg. Mindvégig a
"Récsei" garázsban szolgált. |
Típus |
Rendszám |
Állományba
vétel |
Forgalmi telep |
Alvázszám |
Motor |
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
260.00 |
GC 49-37~GC
49-79 |
74.10.12~74.12.31. |
Óbuda |
29xx/74 ~ |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 49-80~GC
50-04 |
74.10.12~74.12.31. |
Kilián |
29xx~300x/74 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 50-05~GC
50-32 |
74.10.12~74.12.31. |
Récsei |
29xx~30xx/74 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 50-33~GC
50-93 |
74.10.12~74.12.31. |
Mező |
30xx~31xx/74 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 50-94~GC
51-03 |
74.10.12~74.12.31. |
Fürst |
2926*
&.31xx/74 |
D 2156 HM 6U |
|
*
A GC 51-00 a nagyablakos Ikarus 260 prototípusa |
|
Besz: 74.12.22,
alv.sz: 260.00.3133/74. Új rendszámot nem kapott, mert
1981.december 1-én, valamiért leselejtezték.
Tudomásunk szerint az egyetlen dupla reflektorral
szerelt 260-as a BKV-nál. A "Mező" üe.
autóbusza volt. |
BU
12-12 ex. GC 50-89
A képen látható Ikarus
260-as 1974. december 28-tól került a BKV állományába a
"Mező" üzemegységhez GC-50-89 rendszámmmal. Az
1982. évi átrendszámozáskor kapta a BU 12-12 forgalmi
rendszámot. Alvázszáma: 260.00.3167/74, a motor típusa: D2156
HM 6K. 1980. augusztus 31-től áthelyezték a
"Récsei" -be, ott törölték az állományból, 1984.
február 18-án. 1984. március 6-tól a 20. VOLÁN CEGLÉD
tulajdona. **(Nagy
Zsolt)
jelzés |
Év |
Útvonala |
Menet
idő
perc |
Egyéb |
25 |
1939 |
Hősök
tere, Andrássy út, Hermina út,
Erzsébet királyné útja, Rákospalota,
Körvasút-sor, Rákos út,
Arany J. u., Bocskai u., Szentmihályi út, Hubay
tér |
30 |
|
25 |
1958 |
Hősök
tere - Erzsébet királyné útja - Rákospalota,
Sipos D. utca |
32 |
|
25 |
1967 |
Kacsóh
Pongrácz út - Erzsébet királyné
útja - Rákospalota, Sipos D. utca |
26 |
|
25 |
1987 |
Kacsóh
Pongrácz út - Rákospalota,
Sipos D. utca |
26 |
|
A Kacsóh
Pongrácz úti felüljáró építésekor a zuglói Korong
utcába telepített ideiglenes végállomásról indultak.
A GC
50-84-es a 26-os viszonylaton, 1976-ban. A
`82-es átszámozáskor a rendszáma BU 12-07-re
változott. |
jelzés |
Év |
Útvonala |
Menet
idő
perc |
Egyéb |
26 |
1939 |
Vígszínház,
Szent István krt., Margit híd,
Kishíd, Szent Margit sziget. |
12 |
|
26 |
1958 |
Vígszínház,
Margit híd, Margit
sziget, Nagyszálló |
10 |
|
26 |
1967 |
Vígszínház,
Margit híd, Margit
sziget, Nagyszálló |
12 |
|
25 |
1987 |
Marx
tér, Margit híd, Margit
sziget, Zenélő kút |
15 |
|
A 109-es busz
elődje a 74-es troli viszonylat
Vonal-
jelzés |
Év |
Útvonala |
Menet
idő
perc |
Egyéb |
74 |
1958 |
Orczy
tér - Baross u. - Kecskeméti u. - Március
15 tér |
13 |
|
74 |
1967 |
Orczy
tér - Baross u. - Kecskeméti u. - Curia
u. |
13 |
|
A következő
sorozat a megszűnt 109-es járatra emlékezik. |
Főszereplő: BU
12-02 ex. GC 50-79. |
|
|
|
A Baross utcai
végállomás |
|
Indulás |
|
|
|
A Duna utcai
végállomásról |
|
"szűk kis
utcák rejtekén..." |
|
|
|
|
|
A Baross utca,
Horváth Mihály téri megálló |
|
|
|
Visszaérkezés
a Baross kocsiszínhez |
|
A BU 22-79
társaságában |
Forgalomban
A BU
11-01, BU 11-68 és az akkor eladásra
váró Ikarus 260-asokrók készült fotók |
A BU
11-01 1973. december 18.-án a BU
11-68, 1974. december 18.-án került a
BKV-hoz és 1982 december 20-án adták el a 11.
VOLÁN-nak **(Nagy
Zsolt) |
A BU
12-16 ex. GC 50-93 |
A kép
előterében álló BU 12-16, 1974. december 18-án
került a "Mező" üzemegység állományába.
Alv.sz.:260.00.3175/74. 1980. augusztus 31-től
áthelyezték a "Récseibe". Ott vették ki az
állományból és adták el a 20. VOLÁN Cegléd-nek,
1984. február 23-án.**(Nagy Zsolt) |
Kimutatás a képen
látható buszokról**(Nagy
Zsolt)
BU 12-05 |
GC 50-82 |
1984.02.15 |
20. VOLÁN
Cegléd |
BU 12-06 |
GC 50-83 |
1984.02.18 |
20. VOLÁN
Cegléd |
BU 12-11 |
GC 50-88 |
1984.02.15 |
20. VOLÁN
Cegléd |
BU 12-12 |
GC 50-89 |
1984.02.18 |
20. VOLÁN
Cegléd |
BU 12-13 |
GC 50-90 |
1984.02.15 |
20. VOLÁN
Cegléd |
BU 12-14 |
GC 50-91 |
1984.02.18 |
20. VOLÁN
Cegléd |
BU 12-16 |
GC 50-93 |
1984.02.15 |
20. VOLÁN Cegléd |
1975
szeptemberétől, 1976 január végéig a BKV
folyamatosan vásárolt 260-asokat, lecserélve a már
kiöregedett típusokat.
Folytatták a GC 51-xx sorozatot,
GC-52-00-ig. Mivel a GC 52-xx sorozat az Ikarus
280-asoknak volt fenntartva, ill már kiadva, egy új
sorozatot kapott a BKV. az Autófelügyelettől, a GC
70-01 ~ GC 70-50 és a GC 71-51 ~ GC 72-00-ig. Még ebben
a szállítási ciklusban egy újabb szabad sorozatra
volt szükség, ez a GC 97-01 ~ GC 97-88-ig**(Nagy Zsolt) |
Típus |
Rendszám |
Állományba
vétel |
Forgalmi telep |
Alvázszám |
Motor |
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
260.00 |
GC 51-04~GC
51-53 |
75.09.25~75.12.31. |
Óbuda |
25xx~26xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 51-54~GC
51-78 |
75.10.12~75.10.29. |
Kilián |
25xx~26xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 51-79~GC
52-00 |
75.10.01~75.10.29. |
Mező |
26xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 70-01~GC
70-50 |
75.10.01~75.12.24. |
Mező |
25xx~26xx~27xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 71-51~GC
71-93 |
75.12.24~75.12.30. |
Mező |
27xx~28xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 71-94~GC
72-00 |
75.12.31.~76.01.06 |
Récsei |
27xx~28xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 97-01, GC
97-02 |
76.01.06 |
Récsei |
2802/75, 2820/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 97-03~GC
97-16 |
75.12.20,
75.12.31 |
Óbuda |
27xx~28xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 97-17~GC
97-20 |
75.12.12,
76.01.06. |
Fürst |
2702-03, 2766,
2788/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 97-21~GC
97-65 |
75.12.31.~76.01.29. |
Kilián |
26xx~27xx~28xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 97-66*~GC 97-88 |
75.12.16. |
Cinkota |
26xx~27xx/75 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 97-82 |
75.12.16 |
Mező |
2707/75 |
D 2156 HM 6U |
|
* A
GC 97-66 az első Ikarus 260-as a Cinkota üe.-ben. |
GC
51-67 majd `82 után BU 12-75
1975. október 1-én érkezett a
"Kilián" garázsba.1982. október16-án
selejtezték
A MÉH vásárolta meg `83
januárjában (alv.sz.: 260.00.2634/75)**(Nagy Zsolt) |
BU
12-77 ex. GC 51-69
1975. október 11-én érkezett a
"Kilián" garázsba. 10 év szolgálat után
1985. szeptember 20-án selejtezték.
A XIX. ker Tanács autóbusza lett.
(alv.sz.: 260.00.2567/75)**(Nagy Zsolt) |
|
|
Az 1976 januári
beszerzésű, 1984. márciusában a 20. VOLÁN Cegléd
-hez került. **(Nagy
Zsolt) |
|
|
GC 97-54 `82
után BU 15-70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
A GC 97-54-es
(alv.sz.:260.00.2844/75) egy a társaitól
eltérő homlokfallal felépített Ikarus 280. A
viszonylatszám-jelző két oldala beépített
volt és egy-egy szellőzőrácsnak adott helyet,
így a szélvédők is kisebbek voltak. Emiatt a
vezetőfülke oldalablaka sem ért a fülke
tetejéig.
|
1984 .
január 27-én selejtezték és a KOKÖV
vásárolta meg. |
|
|
|
|
|
1975.
december 31-én került forgalmi állományba a
"Récseibe". Alv.sz.:260.00.2805/75
|
|
1982.
október 5-én vették ki az állományból. Október 12-től a 15. VOLÁN
tulajdonába került
|
1976. július 6-án
érkeztek újra Ikarus 260-asok, majd októberben, decemberben,
1977. januárban, -egy pár "későn jövő"- utána
márciusban és áprilisban. A GC 99-00-val befejeződik a GC-s
betüjelű rendszám az Ikarus 260-asoknál, mert a GC 99-xx az
Ikarus 280-asoknak volt fenntartva, ill. használatban voltak. A
következő szállítás 1978. januárjában kezdődik.
Típus |
Rendszám |
Állományba
vétel |
Forgalmi telep |
Alvázszám |
Motor |
Egyéb |
|
|
|
|
|
|
|
260.00 |
GC 97-89~GC
98-58 |
76.07.06~76.07.17. |
Cinkota |
23xx~24xx/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 98-59~GC
98-82 |
76.10.20~76.10.28. |
Kilián |
24xx/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GC 98-83~GC
99-00 |
76.10.29~76.12.16. |
Mező |
24xx~25xx/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-01~GE
00-08 |
76.12.11. |
Récsei |
24xx~25xx/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-09~GE
00-22 |
76.12.16. |
Fürst |
24xx~25xx/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-23, GE
00-24 |
76.12.16. |
Óbuda |
2513/76, 2536/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-25~GE
00-30 |
76.12.16. |
Mező |
25xx/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-31~GE
00-40 |
76.12.17. |
Cinkota |
24xx~25xx/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-41~GE
00-64 |
76.12.17.~77.01.15. |
Kilián |
24xx~25xx/76 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-65~GE
00-74 |
77.03.28 |
Óbuda |
8xx/77 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-75~GE
00-99 |
77.03.28 |
Fürst |
8xx/77 - 12xx/77 |
D 2156 HM 6U |
|
260.00 |
GE 00-75~GE
00-99 |
77.04.07.~77.04.30. |
Cinkota |
8xx/77 - 12xx/77 |
D 2156 HM 6U |
|
1976. júliusi
beszerzésű,
BU 16-23 ex. GC 98-52. |
A
felvétel valahol Siófokon készült 1983. nyarán |
|
1982.
októberében törölték az állományból**(Nagy Zsolt) |
|
|
Az első GE-s rendszámú
autóbusz a BKV "kötelékében". 1976.
december 11-én vette "birtokába" a
"Récsei" üzemegység.
Alv.sz.:260.00.2497/76.
1984. február 15-én
selejtezték és márciusban a 20. VOLÁN
Cegléd-hez került
Az 1982-es rendszámcserénél a
BU 00-01
rendszámot kapta és
innentől kezdve a rendszámcsere, gyakorlatilag
csak a GE - BU módosításban és a rendszám
fekete alapról fehér alapra történő
változásában mutatkozott. Ez csak az Ikarus
260-asoknál volt igaz, mert a GE 10-xx a
260-asok számára volt fenntartva, míg a GE
11-xx pedig a 280-asoknak. A 260-asok GE
10-35-ig, a 280-asok GE 11-37-ig jutottak, amikor
is a rendszámcsere alkalmával a GE 11-01 ~ GE
11-37 a félbeszakított BU 10-xx sorozatot
folytatva, a BU 10-36 ~ BU 10-72 számot kapták. |
|
Az 1979 december
végi `80 január eleji nagy beszerzés egyik 260-asa a |
|
1989. októberi
selejtezése után a MÉH vállalathoz került. A
"Fürst" garázsnál üzemelt,
alv.sz.:260.00.221/80 |
1980.
decemberétől 1981. áprilisáig folyamatosan
szállított az Ikarus a BKV részére Ikarus 260-ast, a
leselejtezett Ikarus 556 és 260-osok helyett |
1980. december
23-án állományba vett GE 09-01
majd `82-ben BU 09-01-re
átszámozott Ikarus 260-as, |
kivételesen
a 7-es viszonylaton. |
Alv.sz.:
260.00.1978/80 1991. június 30-án törölték az
állományból. A "Récsei" garázs üzemelte. 597
ekm-t futott. A BKV-tól a BAUMAG vásárolta
meg.**(Nagy
Zsolt) |
Még egy 260-as
amelyik a fenti sorozathoz is és a 109-es viszonylathoz
is tartozik |
GE
09-41 a felvételen már BU
09-41 |
1981. január
28-án került a "Mező" állományába és
onnan is törölték 1990. január 21-én.
A KERÉK Kft. tulajdonába került,
átrendszámozáskor a CCE-481
rendszámot kapta. 1996. nyarán selejtezték.**(Nagy Zsolt) |
Az 1984.
februárjában a "Récsei" garázsba érkezett
és február 15-én állományba vett BU
90-22 - BU 90-27-ről készített fotók |
|
|
BU
90-22, mögötte sorrendben a BU
90-23, -24. A BU 90-22 alv.sz.: 260.00.881/83, e
szállításból a leghamarabb selejtezett ill.
eladott jármű. 1993 szeptember 10-én
törölték az állományból és 1994. április
5-én adták el. Mindvégig a "Récsei"
garázs "vendégszeretetét élvezte".**(Nagy Zsolt) |
|
BU
90-25, mögötte a BU 90-26, -27. A
felvételen elöl látható, BU 90-25 alv.sz.:
260.00.8996/83 az egyik azok közül az e napon
érkezett 260-asok közül amelyik majdnem
megérte az 1998 évi átrendszámozást. |
|
|
|
|
|
A következő
napokban újabb "eresztés" érkezett a
"Récseibe", amit 1984. február 18-i dátummal
vettek állományba. |
A sorban
következő, BU 90-28 ~ BU 90-35
rendszámot kapták. |
|
|
|
|
|
|
|
és
selejtezésekor - BU 90-21 |
|
|
A BU 90-21 (
asz.: 260 00 9069/83 ) a társaival ellentétben egy évvel
később 1985. január 8-án érkezett a BKV-hoz a Cinkotai
garázshoz.
1996. október
1-én helyezték át a "Récseibe". A felvétel ott
készült 1998-ban.
|
BU
90-06 (
asz.: 260 00 9008/83 ) |
1983.
01. 18-án vettek a Cinkotai garázs állományába, 96
októberétől a "Récseibe" helyezték, onnan
is selejtezték. |
BU 21-xx,
BU-22, BU23-as sorozat
1982 szeptember 20-tól
folyamatosan szállított az Ikarus, egészen október végéig.
Az autóbuszok 2-es és 3-as ajtajánál
lengőkapaszkodókat helyeztek el. Az indításjelzővel
egyszerre működő piros lámpát szereltek fel az ajtók
léghengerdobozának alsó lapjára. **(Nagy Zsolt)
1982.
október 8-án került a "Mező"
garázsba. Alv.sz.:260.00.092/82 1986.
szeptemberétől a Cinkotai garázs ad otthont
neki. 1992. augusztus 18-án veték ki az
állományból. **(Nagy Zsolt) |
|
|
1982. október
12. BU 23-25 ~ BU 23-34 "Récsei"
garázs |
|
1982.
október 12. A BU 23-26 hatósági vizsga után.
Alv.sz.:260.00204/82 1989.11.20. szétbontva |
|
|
1982. október
22. BU 23-59 ~ BU 23-83 "Mező"
garázs |
|
1982.
október 22-i hatósági vizsga után,
forgalomban a 21-es viszonylaton a BU 23-76
Alv.sz.:260.00.248/82 1995.06.09. adták el a
KRAVTEX Kft.-nek |
|
A BU 23-as
renszámsorozat utolsó darabja a BU 23-84.
Ezt a számot a BU 21-84-es
kapta, rendszámelvesztés miatt. |
A BU 23-as
sorozat után, egy évvel később vásárolt Ikarus
260-asok BU 87-71-től kapták a rendszámokat. |
BU
87-74 |
|
1983.
október 14-én került az Óbudai üe. állományába. (
asz.: 260 00 7740/83 ).
1991 szeptember
21-től, hegyi járatokon retorderes járművek
közlekedtetése céljából a Belvárosi garázsba,
onnan is selejtezték 1998-ban. |
|
A `80
januárban szállították a Cinkota üe.-be és '87
február 2-án selejtezték.
|
A `83
decemberében szállított BU 89-17
a taxis blokád idején az Árpádhíd pesti
hídfőjénél. |
Miskolc,
1990.
Feldolgozás, bővítés alatt, folytatása
következik.
Tovább az Ikarus 280
oldalra
Ikarus 260 reprodukciók
Vissza a kezdőlapra