Selejtezések
|
|
A képen látható busz rendszáma átfestve
|
Egy pár kocsival együtt a forgalomból kivonták, majd visszaállították | a Telepes utcai karambol után. A karambol a visszaállítás után történt. | |
Beszerzése: 1960.08.30* | Selejtezése: 1974.10.12* | |
|
|
1975 január |
GA-91-88 |
Beszerzése: 1963. 08. 05. | Selejtezés:1976. 07. 18. 1980-ig megvolt. | ||
|
|||
1965.10.28. Bp. XX.
ker. Marx Károly - Ócsai út torkolata: BHÉV L 731 Néhány perccel 7,30 előtt a Ráckevéről érkező sebesvonat elgázolta GA 91-88 rendszámú Ikarus 620 típusú Gy/6 jelzésű (gyári járat Boráros tér - Soroksár, Vasöntöde között) autóbuszt. A sorompó nem volt leeresztve és a ködös időben a busz vezetője későn vette észre az érkező vonatot. A mozdony az autóbusz végét kapta el, megpörgette és egy teherautónak vágta. A HÉV még 30 m haladt és elütötte CI 73-75 forgalmi rendszámú személyautót majd kisiklott. 1 halott, 4 életveszélyes, 16 súlyos, 15 könnyű sérült. A felső vezeték leszakadt, több oszlop kidőlt. Hibás volt a Hősök tere állomás forgalmi szolgálattevője, amiért nem értesítette a sorompóőrt a késve közlekedő sebesvonat érkezéséről, valamint a mozdonyvezető, aki a megengedettnél gyorsabban haladt és nem győződött meg az átjáró fedezéséről sem. Talán a ködben ő sem vette észre a nyitott sorompót. A buszt a FAÜ Sallai főműhelye újjáépítette. A Bobo-t a MÁV Nyugati Motorszín az év végére, 200 ezer forintért helyreállította. Összeállította: Bárdos Imre E-mail: ibardos@elender.hu |
"A hétköznapi 620-as Ikarusok vidékre passzolása és
selejtezése is mindennapossá vált, a BKV utolsó járművei a hetvenes évek végén
közlekedtek például a 67-es busz vonalán az Örs vezér tere és a Kelet-pesti
Tejüzem között, ami legfeljebb a katasztrófaturisták érdeklődését kelthette fel.
A selejtezett buszok többnyire az ócskavas telepen végezték, néhányuk
hobbitelekre vagy épp valamelyik óvoda udvarára került mászóka helyett, de a
több mint kilencszáz jármű közül egyet sem őriztek meg az utókor számára.
Tíz
évvel később pedig már úgy látszott, mintha teljesen eltűntek volna a föld
színéről."
Idézet: - legát -
GA 95-58 Besz: 1970 április 15 Selejtezés: 1978. január 12. | A viszonylatszám jelző más mint a széria kocsiknak. (talán a GA 95-76) | |
Ezek az Ikarus 620-asok
8 évet futottak. Bár túl sokat nem foglalkoztak velük, állapotuk igen jó volt.
Gyakorlatilag tömegével selejtezték őket! "A PÉNZ NEM SZÁMÍT" alapon.
Egy maradt belőlük a GA 95-16-os, egy 1969. decemberi beszerzésű és 1976-os
selejtezésű busz, amelyiknek a felújítása cca. 10 millióban volt.
Néhány jármű ezek közül talán jobb un. múzeumi jármű lehetett volna, de donornak
mindenképpen elfért volna néhány a "Sallaiban".
Azért ez elgondolkodtató!