Selejtezések
|
GA 09-58
Beszerzés:
1959.09.25.
Selejtezés: valamikor 1970-ben
A
balestről nincs információnk. |
|
|
|
GA-09-59 Beszerzés:
1959.09.25.
Selejtezés: 1971.08.19
|
A képen
látható busz rendszáma átfestve
Telepes
utcai karambolja után. |
|
Beszerzés:
1960.08.11. Selejtezés:
1972.07.15.
|
|
|

Egy pár kocsival együtt a
forgalomból kivonták, majd visszaállították |
|
a Telepes utcai karambol
után. A karambol a visszaállítás után történt. |
|
|
|
Beszerzése: 1960.08.30* |
|
Selejtezése:
1974.10.12* |
|
|
. A
viszonylatszám táblát még akkor sem vették
ki |
|
|
|
|
Több
héttel a karambol után |
|
GA 57-50 |
Beszerzése:
1962.01.26* Selejtezése: 1972.10.15* |
|
|
|
|
|
|
A balesetről nincs
semmi információm |
A felvétel a GA
82-32-es balesete után készült.
A lenti felvételek Nagy Zsolt archívumából került elő.
Az általam készített fotó és az archívumból szkennelt
fotó
párosítása, összehasonlítása után vélem a két buszt
azonosnak.
A jobb oldali műszerfal feltüremkedése és a két első
ablakot elválasztó
merevítő azonos elhajlása engedett meg következtetni a
két jármű azonosságára. |
|
|
A GA
90-37-es a BKV óvodához került a 3635-ös Stukával és az 552-es trolibusszal |
|
Egymásnak
ütköztetve |
|
Egy
széttépett 620-as, |
|
|
|
1977
február |
|
mellette
egy Ikarus 556 |
Beszerzése: 1963. 08. 05. |
Selejtezés:1976. 07. 18.
1980-ig megvolt. |
**A GA 91-88, egy
balesetes kocsi, melyet újjáépítettek és a
620-asra jellemző hajlított üvegű
szélvédőket síküveg elemekkel
helyettesítették. Az újjáépítés után a
kocsi főleg a 15-ösön járt." |
841000
Km-t futott* |
|
|
|
|
1965.10.28. Bp. XX.
ker. Marx Károly - Ócsai út torkolata: BHÉV L 731
Néhány perccel 7,30 előtt a Ráckevéről érkező
sebesvonat elgázolta GA 91-88 rendszámú Ikarus 620
típusú Gy/6 jelzésű (gyári járat Boráros tér -
Soroksár, Vasöntöde között) autóbuszt. A sorompó
nem volt leeresztve és a ködös időben a busz
vezetője későn vette észre az érkező vonatot. A
mozdony az autóbusz végét kapta el, megpörgette és
egy teherautónak vágta. A HÉV még 30 m haladt és
elütötte CI 73-75 forgalmi rendszámú személyautót
majd kisiklott. 1 halott, 4 életveszélyes, 16 súlyos,
15 könnyű sérült. A felső vezeték leszakadt, több
oszlop kidőlt. Hibás volt a Hősök tere állomás
forgalmi szolgálattevője, amiért nem értesítette a
sorompóőrt a késve közlekedő sebesvonat
érkezéséről, valamint a mozdonyvezető, aki a
megengedettnél gyorsabban haladt és nem győződött
meg az átjáró fedezéséről sem. Talán a ködben ő
sem vette észre a nyitott sorompót. A buszt a FAÜ
Sallai főműhelye újjáépítette. A Bobo-t a MÁV
Nyugati Motorszín az év végére, 200 ezer forintért
helyreállította.
Összeállította: Bárdos Imre
E-mail:
ibardos@elender.hu |
"A hétköznapi 620-as Ikarusok vidékre passzolása és
selejtezése is mindennapossá vált, a BKV utolsó járművei a hetvenes évek végén
közlekedtek például a 67-es busz vonalán az Örs vezér tere és a Kelet-pesti
Tejüzem között, ami legfeljebb a katasztrófaturisták érdeklődését kelthette fel.
A selejtezett buszok többnyire az ócskavas telepen végezték, néhányuk
hobbitelekre vagy épp valamelyik óvoda udvarára került mászóka helyett, de a
több mint kilencszáz jármű közül egyet sem őriztek meg az utókor számára.
Tíz
évvel később pedig már úgy látszott, mintha teljesen eltűntek volna a föld
színéről."
Idézet:
- legát -
GA 95-58
Besz: 1970 április 15 Selejtezés: 1978. január 12. |
|
A
viszonylatszám jelző más mint a széria kocsiknak. (talán a GA 95-76) |
|
|
|
|
|
A
viszonylatszám táblát még akkor sem vették
ki |
|
|
|
|
GA-95-61
Besz: 1970 április 15
Selejtezés: 1978. január 12. |
|
Ezek az Ikarus 620-asok
8 évet futottak. Bár túl sokat nem foglalkoztak velük, állapotuk igen jó volt.
Gyakorlatilag tömegével selejtezték őket! "A PÉNZ NEM SZÁMÍT" alapon.
Egy maradt belőlük a GA 95-16-os, egy 1969. decemberi beszerzésű és 1976-os
selejtezésű busz, amelyiknek a felújítása cca. 10 millióban volt.
Néhány jármű ezek közül talán jobb un. múzeumi jármű lehetett volna, de donornak
mindenképpen elfért volna néhány a "Sallaiban".
Azért ez elgondolkodtató!