Selejtezések

 

~
GA 09-58
Beszerzés: 1959.09.25.
Selejtezés: valamikor 1970-ben

A balestről nincs információnk.

 
 
 

GA-09-59

Beszerzés: 1959.09.25.

Selejtezés: 1971.08.19

 

GA 10-76

A képen látható busz rendszáma átfestve

Telepes utcai karambolja után.
Beszerzés: 1960.08.11.

Selejtezés: 1972.07.15.

 

Egy pár kocsival együtt a forgalomból kivonták, majd visszaállították   a Telepes utcai karambol után. A karambol a visszaállítás után történt.
A GA 10-99 az első forgalomból való kiállításakor
 
Karambol után
Beszerzése: 1960.08.30*   Selejtezése: 1974.10.12*
 
. A viszonylatszám táblát még akkor sem vették ki
 
 
Több héttel a karambol után

 

GA 57-50
Beszerzése: 1962.01.26* Selejtezése: 1972.10.15*
     
A balesetről nincs semmi információm
A felvétel a GA 82-32-es balesete után készült.
A lenti felvételek Nagy Zsolt archívumából került elő.
Az általam készített fotó és az archívumból szkennelt fotó
párosítása, összehasonlítása után vélem a két buszt azonosnak.
A jobb oldali műszerfal feltüremkedése és a két első ablakot elválasztó
merevítő azonos elhajlása engedett meg következtetni a két jármű azonosságára.
 
     

 

A GA 90-37-es a BKV óvodához került a 3635-ös Stukával és az 552-es trolibusszal
BKV óvoda, Kobánya

1975 január

 

Egymásnak ütköztetve   Egy széttépett 620-as,
Tömegjelenet 1977 február 12.
 
Széttépve
1977 február   mellette egy Ikarus 556

 

GA-91-88
Beszerzése: 1963. 08. 05. Selejtezés:1976. 07. 18. 1980-ig megvolt.
**A GA 91-88, egy balesetes kocsi, melyet újjáépítettek és a 620-asra jellemző hajlított üvegű szélvédőket síküveg elemekkel helyettesítették. Az újjáépítés után a kocsi főleg a 15-ösön járt."
841000 Km-t futott*
A GA 91-88 kiselejtezve a MÉH telepen, öltözőnek kialakítva
   
1965.10.28. Bp. XX. ker. Marx Károly - Ócsai út torkolata: BHÉV L 731

Néhány perccel 7,30 előtt a Ráckevéről érkező sebesvonat elgázolta GA 91-88 rendszámú Ikarus 620 típusú Gy/6 jelzésű (gyári járat Boráros tér - Soroksár, Vasöntöde között) autóbuszt. A sorompó nem volt leeresztve és a ködös időben a busz vezetője későn vette észre az érkező vonatot. A mozdony az autóbusz végét kapta el, megpörgette és egy teherautónak vágta. A HÉV még 30 m haladt és elütötte CI 73-75 forgalmi rendszámú személyautót majd kisiklott. 1 halott, 4 életveszélyes, 16 súlyos, 15 könnyű sérült. A felső vezeték leszakadt, több oszlop kidőlt. Hibás volt a Hősök tere állomás forgalmi szolgálattevője, amiért nem értesítette a sorompóőrt a késve közlekedő sebesvonat érkezéséről, valamint a mozdonyvezető, aki a megengedettnél gyorsabban haladt és nem győződött meg az átjáró fedezéséről sem. Talán a ködben ő sem vette észre a nyitott sorompót. A buszt a FAÜ Sallai főműhelye újjáépítette. A Bobo-t a MÁV Nyugati Motorszín az év végére, 200 ezer forintért helyreállította.

Összeállította: Bárdos Imre
E-mail:
ibardos@elender.hu


"A hétköznapi 620-as Ikarusok vidékre passzolása és selejtezése is mindennapossá vált, a BKV utolsó járművei a hetvenes évek végén közlekedtek például a 67-es busz vonalán az Örs vezér tere és a Kelet-pesti Tejüzem között, ami legfeljebb a katasztrófaturisták érdeklődését kelthette fel.
A selejtezett buszok többnyire az ócskavas telepen végezték, néhányuk hobbitelekre vagy épp valamelyik óvoda udvarára került mászóka helyett, de a több mint kilencszáz jármű közül egyet sem őriztek meg az utókor számára.
Tíz évvel később pedig már úgy látszott, mintha teljesen eltűntek volna a föld színéről."

Idézet: - legát -

GA 95-58 Besz: 1970 április 15  Selejtezés: 1978. január 12.    A viszonylatszám jelző más mint a széria kocsiknak. (talán a GA 95-76)
 
 
A viszonylatszám táblát még akkor sem vették ki
 
 
GA-95-61 Besz: 1970 április 15  Selejtezés: 1978. január 12.

Ezek az Ikarus 620-asok 8 évet futottak. Bár túl sokat nem foglalkoztak velük, állapotuk igen jó volt.
Gyakorlatilag tömegével selejtezték őket! "A PÉNZ NEM SZÁMÍT" alapon.
Egy maradt belőlük a GA 95-16-os, egy 1969. decemberi beszerzésű és 1976-os selejtezésű busz, amelyiknek a felújítása cca. 10 millióban volt.
Néhány jármű ezek közül talán jobb un. múzeumi jármű lehetett volna, de donornak mindenképpen elfért volna néhány a "Sallaiban".
Azért ez elgondolkodtató!