Bezárják a fehérvári
Ikarusbust
Magyar Nemzet, 2003.
augusztus 12., kedd
Putsay Gábor cikke
Nagymúltú gyárat zárnak be Székesfehérváron: a francia-spanyol érdekeltségű Irisbus vezetése úgy döntött, hogy - a magyar piac folyamatos hanyatlása és a gyenge export miatt - megszünteti az Ikarusbus fehérvári tevékenységét. A magyarországi termelést az Irisbus csoport budapesti Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. telephelyén végzik a jövőben. Székesfehérváron 187 embernek mondanak fel. Az Ikarusbus budapesti adminisztrációs telephelyét szakaszosan zárják be, és 10-20 munkavállaló kerül át az Egyedi Autóbuszgyártó Kft. állományába.
A többségi tulajdonos Irisbus vezetése tegnap az MTI-n keresztül közölte: a magyar piac 2003-ban eddig soha nem látott mélypontra jutott, idén mindössze 200 autóbuszt értékesítenek. Mindez a városi gépjárműpark lassú megújulási ütemének, valamint a Volán-társaságok visszafogott beruházásának köszönhető.
Új autóbuszra ugyanakkor lenne kereslet, mivel az állami tulajdonú Volán-társaságoknak évente 600 új autóbuszt kellene beszerezniük. A társaságok folyamatosan élik fel tartalékaikat, az eddig 3-3,2 milliárd forint helyett az idén mindössze 500 millió forint tulajdonosi támogatást vehetnek igénybe új járművek vásárlására. Elios Pascual, az Irisbus elnöke tavaly novemberben jelentette be, hogy az Ikarusbus székesfehérvári gyárában levő munkahelyek megtartására támogatást kér.
Nem kapott pénzt az
Irisbus
Magyar Nemzet, 2003.
augusztus 14., csütörtök
( H.T. )
Az Irisbus Rt. közölte, hogy a Fejér Megyei Munkaügy Központ által január 29-én felajánlott 55,6 millió forintot soha nem kapta meg. A Irisbus Rt. ténylegesen 210 millió forint támogatást kért 448 munkahely megtartásához. Széles Gábor, az Ikarus Rt. elnöke tegnap egyébként ismét közölte vételi szándékát az Irisbusra.