Ikarus 31
Gyártási év: 1960. Felújítva: 2013.

Egy rövid részlet az Ikarus 31-es típusról a Gördülő Legendák c. könyvből.
"Az Ikarus 31-es az Ikarus 30-astól csak kissé eltérő önhordó fenékvázzal, minimálisan, 8540 mm-re növelt teljes hosszal az Ikarus 30-assal megegyező futóművekkel és hajtáslánccal készült.
Az autóbusz karosszériája szögletesebb lett, nőtt a hátsó ablakok mérete a homlokfalat pedig nagy, hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház tette markánssá.
Az utastér tetőablakait az alapkivitelben elhagyták, de vevői igényre beépítették.
A hazai piacon csak az exportrendelésre készített és ki nem szállított autóbuszok közlekedtek tetőablakkal."

( Gerlei, Kukla, Lovász, Gördülő Legendák. )


Nos ez az Ikarus 31-es pont ezen járművek közül való.


Néhány felvétel a jármű felújításáról.
 
A homokfújás és az elrohadt elemek pótlása után.
 
A bal első ajtóív újragyártott eleme.
 
Az utastéri lépcső is újragyártásra került.
 
Visszakerültek az eredeti ablakok.
 
Az újralemezelt homlokfalra visszakerült a "hangsúlyos hűtőmaszk és a fényszóróház".
 
Szórógittezés után.
 
Az akkoriban még megszokott látványt nyújtó pótkerék a tartóval a hátsó homlokfalon.
 
Dukkózás után már véglegesen visszakerültek a lámpatestek és a hűtőmaszk.
 
Felújítás után, már a helyén a 85 lóerős 4 hengeres Csepel motor.
 
Az eredetivel azonos ülések is a helyükre kerültek.
 
"Műszerfal" részlet.
 
KÉSZ!
 
A busszal először a 2014-es tököli buszfesztiválon találkoztam.

OT-s "társai előtt.
 
A hathengeres "kistesó" mellett.
 
-"-
 
"...hangsúlyos hűtőmaszk és fényszóróház..."
 
~
 
~
 
MÁVAUT
 
~
 
"fenekek"
 
Típusok.
 
Míves munka!
 
Köszönjük!

Zárásként egy másik cikk az IHO-tól, Istvánfi Péter "tollából".