A 2009-es év elhozta az egyetlen, a BKV által "megmentett" Ikarus 60T trolibusz a T259-es felújítását.
A trolibuszt a
megbízásából, vázszerkezetileg

 a Lanta Kft.
készítette nem több mint 3 hónap alatt. Az alábbiakban, néhány fotóval szeretném bemutatni ezt az időszakot.

A felvételeket Tildy Tibor készítette.

[Keret nélkül]

Nagyon sokáig "pusztult" a Pongrácz úti troli-garázs udvarán, több társával együtt.
Bár "védett" járműnek lett nyilvánítva, ez a dolog mint manapság mindenre jellemző, nem hatott meg senkit.
Aztán mégis!

Az 1955-ös gyártású 259-es (1962-ig T323-as) 55 év után "visszatér".

2009 márciusában az "Ikarus" mátyásföldi gyárában üzemelő LANTA Kft. telephelyére érkezése után.

     

Sok fejtörést okozott a hiányos "259-es". Mi volt, hogy volt a hiányzó részeken?



˘

 

 

   
 
 

~  ~

         

~  ~

 
 

~

 

  Az ülések "eredetiek"
 

 

 

 


˘

A belső felépítéséből nem sok maradt.

 

   

 

 

~  ~

        ~  ~

 

 

~

 

           

 

 
A fenti felvételek 2009. március 21-én készültek és a megérkezés utáni állapotot tükrözik.
 

A legközelebbi látogatás 2009. április 3-án volt.
A változás szembetűnő volt.

Az alábbi fotósorozat az eltelt 13 nap munkájának eredményét tükrözi.

   
 


˘

 

 


 
 
 
 

Bal oldali homlokfal részletek,

         

a 60-as típusra jellemző szellőzőnyílással

 

 

  A behegesztett jobb oldali szellőző.
 

 

A festék eltávolítása után láthatóvá vált az alumínium lemez korrodálása.

 


˘

A lemezek eltávolítása után
került napvilágra a szétrohadt
karosszéria.

Baloldali szélvédőkeret.

  A baloldali ajtó lemeze.

 

 

Szélvédőosztó

 
 

~  ~

        A hátsó tengely, ill. a jobb hátsó sárvédő-
dob alatti, elpusztult karosszéria.

  ~

Újragyártott sárvédő ívek.

 

Hátsó ajtó zsanérjai,

         
 

és az újjáépítésre váró ajtók

 

 

2009. április 9.

 

Az elkorrodált karosszéria-
elemek cseréjére

       

a fedőlemezek eltávolítása után nyílt
lehetőség.

~ . ~

 


A kijavított szélvédőosztó

Az új fedőlemezek a karosszéria
felújítása után kerültek helyükre.

       

A tetőlemez az eredeti maradt, a hibás tartó-elemeket a lemez felhajtása után volt mód javítani, cserélni.
 
 

 

         

 

 

A belső tér a hátsó ajtóból és az
új hátsó utas-feljáró váza.

 

        A régi, elkorrodálódott és

az újraépített lépcső

 

 
 

 

Az újra épült "ráncajtók".

         

 

2009. április 18-ai látogatás
Az előző látogatás óta eltelt 9 nap alatt a trolibuszunk átesett egy nagy "fürdetésen" a homokfúváson és gyakorlatilag minden hiányzó darabja elkészült.

A tisztított vázat a karosszériaelemek végleges
visszaszerelése előtt korrózió gátló festékkel fedték.

 

       
 

 

 

       

 
 

 

 

       
Az Ikarus mellet egy készülő
ARC autóbusz váza.
 

Visszakerültek a doblemezek,
szerelés alatt a belső merevítők.

 

       

Ezen a felvételen jó látszik, hogy a homokfújás után a vasváz visszanyerte eredeti "színét".
 


Helyükön az új ajtók.

 

       

 

 



~
 

 

A helyreállított hátsó és hátsó belső front.

       

A tetőlemez még nincs rögzítve.



 

 

 

       
 

A sárvédőív helyreillesztése,

       

és az oldallemezek végleges felszerelése.

 


A vezetőoldali talplemez a
fékpedállal és a gázpedállal.

       


 

 

Egy eredeti hűtőmaszk volt
a minta a hiányzó pótlására.

        Az eredmény félkész állapotban


 

Doma, 2009. április 22-i látogatása
Szegedre szállítása előtti órák.

 

 

       

 



~
 

 

50 éve még ilyen volt a viszonylatszám jelző,

       

"mára", egy kicsit megváltozott.
 

 

 

A fenti téma felülnézeti képe.

 

       

Az új hűtőmaszk a helyén

 

A sárvédő-ív helyretétele,

 

       

pontosítása.
 

 

         


 

 


1955 - 2009
54 év korkülönbség a jármű között

       

 

Folytatjuk!