Búcsú a Prága váltós autóbuszoktól

35 éven át szolgált a BKV autóbuszaiban a Prága 2M70 típusú automata váltó, amely a mai nappal búcsúzik a főváros utazóközönségétől. Idézzük fel a Prága váltós buszok történetét!
Részletek

2006. június 2.

Félmegoldások - visszásságok a nagykörúti felújítás körül

Milliárdok folytak el - az eredmény kiábrándító. Sok esetben rosszabb lesz a helyzet, mint eddig. A kézenfekvő lehetőségek ismét kimaradtak.
Részletek

2006. május 30.

 

A gyalázat napja - muzeális járműveket semmisített meg a BKV ZRt.

Nemhogy unokáink, de már mi sem fogjuk látni a 2006. április 11-én lángvágó általi halálra ítélt járműveket. A szakma iránt érdeklődést nem mutató cégvezetés cinikus akciója felér egy arculcsapással a közlekedésbarátok számára.
Részletek

2006. április 27.

AktuálisJövendõMúltÁtadásBalesetHírek-címlapHome• 

BÚCSÚ A PRÁGA-VÁLTÓS AUTÓBUSZOKTÓL

2006. április 21.

!!! ÖTVEN ÉV PARÁDÉ !!!
„Mennyi minden megváltozott ez alatt az ötven év alatt, és ők még mindig itt vannak! Milyen érdekes, ahogy az archív képeken elhaladnak a régi Nemzeti Színház mellett, vagy éppen az új Erzsébet hídon kelnek át a Dunán. Ott fordulnak a Nagyvárad téren, végigszaladnak a Bajcsy-Zsilinszky úton, a Nagykörúton. A nap süti őket a kőbányai vásárváros előtt, vagy éppen hó takarja a Keleti pályaudvar előtt. És persze láthatjuk őket a Kőérberek nádasa mellett, vagy éppen a Fehérvári úton. Esetleg szűk pesterzsébeti utcákon kanyarogva. Lehet, hogy másnak csak kiöregedett málháslovak ők, de vagyunk néhányan, akik számára legalább annyira hozzátartoznak Budapest képéhez, mint a cable car San Franciscóhoz, vagy a piros emeletes buszok Londonhoz. Van, aki maga is vezeti, van, aki szereli, és olyan is, aki csak utasuk – de mind szereti őket. Valami ilyen érzelmi többlettel bír számunkra ez a két betű: UV. ”
2006. március 31-én megjelent!
Megrendelhető, további információ:
http://www.veke.hu/
Az album ára: 7700 Ft.

 

A legjobb fotó

Egyesületünk oszlopos tagja, Hajtó Bálint nyerte a BKV fotópályázatát. Gratulálunk!
Részletek

2006. április 12.

 

Megújult buszjárat Ferihegyre

Egy újabb, kisebb VEKE-siker, a budapestiek érdekében, az öncélú közlekedéstervezés felett. Ha csak egyik irányban is, de betér az immár 200-asra számozott Reptér-busz a Ferihegy 1-re, bővült az üzemideje és új kocsikat kapott.
Részletek

2006. április 15.

 

50 éves az UV villamos

Az évforduló kapcsán a BKV ZRt. egy kis ünnepség keretében köszöntötte az UV villamost és az utasokat a Jászai Mari téren 2006. március 31-én, a 3200-as pályaszámú motorkocsi állományba vételének 50. évfordulóján. Ezután a villamos különmenetre indult, majd pedig a menetrendszerű forgalomban vett részt a 2-es villamos vonalán, ott, ahol 50 évvel ezelőtt birtokba vehette őket a nagyközönség.
Részletek

2006. április 3.

Újabb 23 darab villamos megvétele Hannoverből: élni kell a lehetőséggel

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület a Főváros Városüzemeltetési Bizottságának február 20-i ülésén ismét felhívta a figyelmet arra, hogy Hannover városa megvételre ajánlott fel 23 darab, a Budapesten már közlekedő járművekkel azonos típusú villamost.
Részletek

2006. február 20.

 

Látogatás a bécsi Verband der Eisenbahnfreunde járműgyűjteményénél

A 2006. február 2-i bécsi Siemens-üzemlátogatást mintegy ellenpontozandó, az egyesület úticéljai között szerepelt a Wiener Linien Speising kocsiszínje is, amely a "forgalmi" nosztalgiajárművek honállomása.
Részletek

2006. február 16.

 

Megfogadták javaslataink többségét - elfogadták a BKV Paraméterkönyvét

Némi vajúdás után megszületett a budapesti tömegközlekedési járatok idei forgalmi jellemzőit szabályozó Paraméterkönyv. Nem volt hiábavaló a nehéz szülés: a VEKE ismételt fellépésének hatására több viszonylat ritkítását visszavonta a BKV, így a járatok összteljesítménye változatlan maradt.
Részletek

2006. február 12.

 

A Combino történet folytatódik

A VEKE megtekintette az új villamosok gyártását és összegezte tapasztalatait, melyeket ezúton adunk közre.
Részletek

2006. február 8.

 

Vita a 32-es autóbusz útvonal módosításáról: ellenérvek és új ötletek

A BKV részletes, de erősen kétes alapokon nyugvó elutasító válaszában számos érvet hozott fel a 32-es autóbusz útvonal módosítása ellen. Ezekre válaszolunk és igyekszünk konstruktív irányba terelni a vitát.
Részletek

2006. január 31.

 

Levélváltás a Budára javasolt villamospályán vezetett buszsávok ügyében

A Városháza a BKV-ra hivatkozva elutasította az Alkotás utcai és Krisztina körúti közös tömegközlekedési sávra vonatkozó javaslatunkat. Válaszunkban számos érvet sorakoztattunk fel a szűkszavú elutasítás ellen.
Részletek

2006. január 28.

 

TV Híradó híre a miskolci Ikarus 31-ről  2006. január 25.

Közeledő álláspontok mellett függőben maradt járatritkítások 2006. január 24.

Tíz éve nincs 44-es villamos

Mint azt a korábbi viszonylattörténeti cikkekben is láthattuk, a legtöbb villamosvonalnak évtizedekre visszamenő története van, és legnagyobb részük több útvonalon is közlekedett, illetve többször megszüntették, illetve újraindították őket. Ez alól a 44-es villamos sem kivétel, mely ugyan túlélt két világháborút, de kalandos életének végül a meggondolatlan és ésszerűtlen járatmegszüntetés vetett véget.
Részletek

2006. január 11.

 Januári változások Hajtó Bálinttól

45 éve jelent meg a csuklós autóbusz a fővárosi utcákon

Összeállításunk a Budapesten közlekedett típusokról.
Részletek

2005. december 19.

Változás a 7-es autóbuszok közlekedésében 2005. december 3.

Érdekességek napjainkból Kelemen Zsolt jóvoltából

 

Kigyulladt autóbuszok

Egy újabb Ikarus 412-es. 2004. március 14.

BPI-045       BPI-050
Rsz: BPI-045
     
BPI-050
BP 11-62
BP 11-62

 

Új "IKARUS" (?) Budapesten

 

Újsághír