Búcsú
a Prága váltós autóbuszoktól 35 éven át szolgált a
BKV autóbuszaiban a Prága 2M70 típusú automata váltó, amely a mai nappal
búcsúzik a főváros utazóközönségétől. Idézzük fel a Prága váltós buszok
történetét! 2006. június 2. |
Félmegoldások - visszásságok a nagykörúti felújítás körül Milliárdok folytak el - az eredmény
kiábrándító. Sok esetben rosszabb lesz a helyzet, mint eddig. A kézenfekvő
lehetőségek ismét kimaradtak. 2006. május 30. |
A gyalázat napja - muzeális járműveket semmisített meg a BKV ZRt. Nemhogy unokáink, de már mi sem fogjuk
látni a 2006. április 11-én lángvágó általi halálra ítélt járműveket. A
szakma iránt érdeklődést nem mutató cégvezetés cinikus akciója felér egy
arculcsapással a közlekedésbarátok számára. 2006. április 27. |
•Aktuális•Jövendõ•Múlt•Átadás•Baleset•Hírek-címlap•Home•
BÚCSÚ A PRÁGA-VÁLTÓS AUTÓBUSZOKTÓL
2006. április 21. !!! ÖTVEN ÉV PARÁDÉ !!!
|
|
Egyesületünk oszlopos tagja, Hajtó Bálint
nyerte a BKV fotópályázatát. Gratulálunk! 2006. április 12. |
Egy újabb, kisebb VEKE-siker, a budapestiek
érdekében, az öncélú közlekedéstervezés felett. Ha csak egyik irányban is,
de betér az immár 200-asra számozott Reptér-busz a Ferihegy 1-re, bővült az
üzemideje és új kocsikat kapott. 2006. április 15. |
Az évforduló kapcsán a BKV ZRt. egy kis
ünnepség keretében köszöntötte az UV villamost és az utasokat a Jászai Mari
téren 2006. március 31-én, a 3200-as pályaszámú motorkocsi állományba
vételének 50. évfordulóján. Ezután a villamos különmenetre indult, majd
pedig a menetrendszerű forgalomban vett részt a 2-es villamos vonalán, ott,
ahol 50 évvel ezelőtt birtokba vehette őket a nagyközönség. 2006. április 3. |
Újabb 23 darab villamos megvétele Hannoverből: élni kell a lehetőséggel A Városi és Elővárosi Közlekedési
Egyesület a Főváros Városüzemeltetési Bizottságának február 20-i ülésén
ismét felhívta a figyelmet arra, hogy Hannover városa megvételre ajánlott
fel 23 darab, a Budapesten már közlekedő járművekkel azonos típusú
villamost. 2006. február 20. |
Látogatás a bécsi Verband der Eisenbahnfreunde járműgyűjteményénél A 2006. február 2-i bécsi
Siemens-üzemlátogatást mintegy ellenpontozandó, az egyesület úticéljai
között szerepelt a Wiener Linien Speising kocsiszínje is, amely a
"forgalmi" nosztalgiajárművek honállomása. 2006. február 16. |
Megfogadták javaslataink többségét - elfogadták a BKV Paraméterkönyvét Némi vajúdás után megszületett a budapesti
tömegközlekedési járatok idei forgalmi jellemzőit szabályozó
Paraméterkönyv. Nem volt hiábavaló a nehéz szülés: a VEKE ismételt
fellépésének hatására több viszonylat ritkítását visszavonta a BKV, így a
járatok összteljesítménye változatlan maradt. 2006. február 12. |
A Combino történet folytatódik A VEKE megtekintette az új villamosok
gyártását és összegezte tapasztalatait, melyeket ezúton adunk közre. 2006. február 8. |
Vita a 32-es autóbusz útvonal módosításáról: ellenérvek és új ötletek A BKV részletes, de erősen kétes alapokon
nyugvó elutasító válaszában számos érvet hozott fel a 32-es autóbusz
útvonal módosítása ellen. Ezekre válaszolunk és igyekszünk konstruktív
irányba terelni a vitát. 2006. január 31. |
Levélváltás a Budára javasolt
villamospályán vezetett buszsávok ügyében A
Városháza a BKV-ra hivatkozva elutasította
az Alkotás utcai és Krisztina körúti közös tömegközlekedési sávra
vonatkozó javaslatunkat. Válaszunkban számos érvet sorakoztattunk fel
a szűkszavú elutasítás ellen. 2006. január 28. |
TV Híradó híre a miskolci Ikarus 31-ről 2006. január 25.
Közeledő álláspontok mellett függőben maradt járatritkítások 2006. január 24.
Mint azt a korábbi viszonylattörténeti cikkekben is
láthattuk, a legtöbb villamosvonalnak évtizedekre visszamenő története
van, és legnagyobb részük több útvonalon is közlekedett, illetve többször
megszüntették, illetve újraindították őket. Ez alól a 44-es villamos sem
kivétel, mely ugyan túlélt két világháborút, de kalandos életének végül a
meggondolatlan és ésszerűtlen járatmegszüntetés vetett véget. 2006. január 11. |
Januári változások Hajtó Bálinttól
45 éve jelent meg a csuklós autóbusz a fővárosi utcákon Összeállításunk a Budapesten közlekedett
típusokról. 2005. december 19. |
Érdekességek napjainkból Kelemen Zsolt jóvoltából
Kigyulladt autóbuszok
Egy újabb Ikarus 412-es. 2004. március 14.
BP 11-62 |
Új "IKARUS" (?) Budapesten