|
|
Beszerzés: 1960.
augusztus 30.
Állományból törlés: 1972. július 15.
Selejtezése után a
Nagyközségi Tanács VB, Hosszúpályi, Debreceni u. 2.
Átrendszámozás: 1972.08.31
További rendszám: GB 16-18 |
|
|
|
|
|
|
|
Beszerzés: 1960. augusztus
5. |
Állományból törlés:
1971. augusztus 17 |
|
A
felvétel nem sokkal a selejtezése előtt
készült. |
|
|
Beszerzés: 1960. augusztus
5. |
Állományból törlés:
1971. augusztus 17 |
|
Bosnyák tér |
|
|
|
|
|
|
Beszerzés: 1960.
augusztus 5.
Állományból törlés: 1971. augusztus 17
Átadás
utáni napok egyike. Érdekes a tükör amit a
későbbi szállítású 620-asokon már a
homlokfal hajlatba szereltek és lényegesen
kisebb volt, mint a képen látható.
Selejtezéséig a "Récsei" garázs
állományában volt. |
|
Egy
másik variáció a 62O -as családban.
|
|
|
|
A felvétel 1969-ben
készült a Thököly úton
a Stefánia út - Gizella utca közti részen.
A 31-es viszonylat a Stefánia útról a Gizella útig a
Thököly úton közlekedett.( a dologhoz hozzátartozik, nem a buszt
fényképeztem,
ami a felvétel minőségén is jól
látszik. )
|
|
|
|
|
|
~
A 25-ös
villamospótlón
1973-ban
a Május 1 úton, természetesen
Május
1-én
délután a felvonulás után...
~ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Besz:
1962. január 17. Selejt.: 1973.12.21** |
|
|
|
|
|
~
A 60-as busz
végállomása a Dohány utcában,
nem sokkal a
járat útvonalának módosítása előtt.
A 2-es Metró
útvonalának a Déli pályaudvarig
való
átadása után e végállomás végérvényesen
megszűnt.
A képen a GA
57-34-es
(Besz: 1962. január 19. Selejt.:
1974.04.01**)
és a GA 90-75-ös
(Besz: 1963. május 16. Selejt.:
1975.09.19.**)
620-as látszik
~ |
|
Beszerzés:
1962. január 24. |
|
|
|
Beszerzés:
1962. január 12. |
|
|
|
|
a
73-as járaton. 1974.01.09-én selejtezték.** |
|
1974.03.01-én
vonták ki a forgalomból**
Ami, sajnos a képen nem látszik, ez a busz is mint a
GA
57-55
oldalra húzható szellőző ablakokkal érkezett.
Felújítás után, már dönthető ablakokat kapott.
Feljegyzéseim szerint 1974 februárjában egy ideig
a Lékai téren állt sofőr pihenőként.
1975 januárjában még a
"Fürst"
udvarán állt,
eladásra várva |
|
|
Beszerzése: 1962.01.22.
Állományból törlése:
1973.12.29 |
|
|
|
|
|
|
A baloldali két felvétel, valószínűleg
a jármű beszerzése után készült. A kép hátterében egy Ikarus 60-as
áll, még egyszínű festéssel és 1962-ben már nem valószínű, hogy
ilyen Ikarus 60-as lett volna. |
|
|
Egy kis index lámpás 620-as
valamikor 1967 telén az 57-esen |
|
|
|
|
Beszerzés:
1962. február 14. |
|
|
Beszerzés:
1962. február 28.
Ennél a busznál, már megtalálható a szellőző. |
|
|
|
|
1973.12.29-én
selejtezték.** |
|
|
1974.10.12-én
selejtezték.** |
|
Beszerzés:
1962. január 10. |
|
1974.04.01-én
selejtezték.** |
|
|
|
|
|
~
Ezen a buszon is már megtalálható
a szellőző és az indexlámpája,
valószínűleg egy garázsfestés után
kék színű lett
~ |
|
|
|
|
|
|
|
|
Besz:
1962. március 5. Selejt.: 1975. január 1** |
|
|
|
Beszerzés: 1962.
március 5.
Állományból törlés: 1974. október 12
Átadás
utáni napok egyike. Érdekes a lökhárítón látható, táblatartó
furatok.
Selejtezéséig a "Mező" garázs állományában volt, előtte
levő hónapokban típusösszevonás miatt átkerült az Óbudai garázs
állományába. |
|
GA 58-57 és a GA
58-60
nem sokkal
üzembeállításuk után, |
|
Besz: 1962. 03. 25. Forg.ki.: 1974. 10.
12.
A "Mező"-ből az Óbudai garázsba
helyezték
1974. januárjában és onnan selejtezték. |
|
|
|
|
|
|
a sárvédők és az
akkori rendszám felfestés |
(nem a kerék
fölött helyezkedik el) ezt |
mutatja. |
Besz: 1962. 03. 21 Forg.ki.: 1975. 12.
07.
Alv.sz.620../6201/1701
890e km-t futott |
|
|
|
|
Beszerzése: 1962.05.09.
Állományból
törlése: 1974.12.23
Alv.sz.: .....
A lökhárítón a MÁVAUT-as buszokra szerelt lökhárító van. |
még a gyárban és egy
motorcsere alkalmával a Kilián garázsban. |
|
Besz: 1963. 04. 20. Forg.ki.: 1975. 10.
09.
A "Fürst"-ből a Kilián garázsba
helyezték |
|
|
|
|
|
|
|
1963-tól, 1976-ig üzemelt |
Alv.sz.:
6302/470, teljesített Km.: 960000** |
majdnem új korában és az
1977 februári szétbontásakor |
|
|
|
Beszerzése: 1963.05.08.
|
|
Állományból törlése:
1976.01.05
|
|
|
Beszerzése: 1963.05.25.
Állományból
törlése: 1975.09.25
Alv.sz.: 6303/480
Állományból törléséig 1091,8
Km-t futott |
|
a 39-es viszonylaton `72-ben |
|
|
Beszerzése:
1963.05.29.
Állományból
törlése:
1973.08.16
Alv.sz.: 6303/562 |
|
|
|
Beszerzése:
1963.05.29.
Állományból
törlése: 1973.08.16
Alv.sz.:
6302/476 |
|
|
|
A
egy "fontos"
megbízatással
Felújítás után ("Sallai"),
még az eredeti lámpatestekkel,
de már új futóművel |
Beszerzése:
1963.06.19.
Állományból
törlése: 1975.12.24
Alv.sz.: 6304/14
930,8 Km-t teljesített |
|
a 39-esen a józsefvárosi Mátyás
téren `72-ben
|
|
|
Beszerzése:
1963.06.19.
Állományból
törlése:
1975.12.24
Alv.sz.: 6305/62 |
|
|
|
|
Beszerzése: 1963.08.05.
Állományból
törlése: 1975.12.24
Alv.sz.: 6305/140
977,6 Km-t teljesített
|
Besz: 1963. 08. 02 Forg.ki.: 1975. 12.
31
Hátsólámpa átalakítással
|
GA 92-08 és a
GA 92-14 egy
jóval később készített felvételen |
|
Besz: 1963. 08. 02.
Forg.ki.: 1975. 12. 24.
995,9 Km |
|
|
|
|
|
|
|
Besz: 1963. 08. 13 Forg.ki.: 1975. 12.
07.
|
és a
|
|
<=
Besz: 1963. 08. 16. Forg.ki.: 1974. 12. 23. A
nyíregyházi Mezőgazdasági Főiskola vette
meg. |
Az 5-ös
végállomásán a Pasaréti téren |
|
|
Besz:
1964. 11. 25. Forg.ki.: 1974. 10. 26. A
nyíregyházi MEZŐGÉP vásárolta meg=> |
|
|
|
|
Besz: 1964. 11. 11.
Forg.ki.: 1975. 01. 03..
637,2 Km-t futott. Egy
újfehértói TSZ. vásárolta meg. |
|
|
|
=>
a Bajcsy Zsilinszki úton a járat megszűnése
előtti napokban |
Besz:
1964.11.25 |
alv.sz.:620..
6410 966 |
|
|
|
|
|
Pálmai Béla felvételei |
Besz:
1964.11.24 |
alv.sz.:620... |
|
|
|
|
|
("Kilián garázs")
Egy kis felépítmény bemutató.
Beszerzése: 1967.01.02,
selejtezése:
1973.12.18.**
A BKV -> VOLÁN 20
1977-ben selejtezték végleg. |
|
|
|
|
Bezs:
1969. 12. 23. Selejtezés: 1978. 01. 09 |
|
|
Bezs:
1970. 01. 06. Selejtezés: 1977. 04. 27. |
|
a 156-os járat megszűnése
előtti napon |
|
a Budagyöngye
piacnál 56-oson |
|
|
|
|
az Óbudai garázsban és
egy kicsit csúnyább állapotban, egy baleset után |
|
Beszerzése: 1969. 12. 30. |
|
|
A háttérben a
"testvére" a GA 95-28.
Mindkét busz még
az eredeti gyári festéssel,
ezüst csíkkal és ezüst színű
harmonika ajtókkal. |
|
|
|
|
|
|
Selejtezése: 1976. 10. 29. |
|
|
|
Alv.sz.:
7002/2035. 1975. 12. hóban az Óbudai garázsból a
"Mezőbe" helyezve Selejtezés: 1976. október
29. 462000 Km-t futott. |
("Mező garázs")
a Baross téri
végállomáson. Beszerzése: 1970.01.09, selejtezése:
1978.01.12.**
A
háttérben a GC 50-49-es első szériás Ikarus 260-as
|
|
~
~ |
|
A GA 95-66 (alv.sz.
620../7003/2252)
a Margit hídnál a 60-as
viszonylaton egy kisebb koccanás után.
Nagy Zsolt gyűjteményéből származó BKV-s eredetű felvételen
jól látszik az utolsó szériás 620-as végleges
kialakítása.
A jobb első szélvédő elé is szereltek ablaktörlőt,
mindkét reflektora fehér üveges az index le a rendszám alá került
és a lökhárítóra csúszásgátló fellépőt tettek.
Besz: 1970.04.15 "Récsei" ->"Mező"
->"Kilián", onnan vonták ki
a forgalomból és adták el 1976.07.09-én. 494e
km-t futott.
GD 62-01 rendszámot kapott.**
|
("Récsei garázs")
a 20-ason.
Valószínűleg nem az eredeti állapotát mutató autóbuszt fényképezték,
hanem a megállóba kirakott kukákat.
Ez a 620-as
minden "apróságot" még magán hordoz, amit a gyárban "kapott", bár a jobb
oldali ablaktörlő már hiányzik.
Beszerzése: 1970.04.15,
selejtezése:
1978.04.27.**
|
|
|
A GA 95-73-os
("Récsei")
A nem sokkal a beszerzés után készített fotó. Az
utolsóként érkezett 620-asok ajtajai, egyszínű
szürkék voltak.
Beszerzése: 1970.04.15, selejtezése: 1977.04.27.
A
karcagi Dimitrov MGTSZ vásárolta meg** |
A jobboldali Ikarus
620 a
|
Selejtezése:
1977.12.16, Alv.sz.:7003/2244, 441000 Km-t futott |
|
|
|
Selejtezés:1978.01.12, |
|
a
"Récsei" garázs külső
tárolóhelyén 1975-ben |
|
|
a
"Récsei" garázs tárolóhelyén |
|
** "A
képeken látható sorozathoz tartozó járműveknek
kormányműve, |
|
pnemumatikus
rásegítéssel voltak ellátva". |
Az
Erzsébet híd terheléspróbáján, homokzsákokkal megrakott
Ikarus 620-ok és UV típusú villamos
szerelvények.
|
<= Bal oldali
kép - a
a 8-as viszonylaton.
Besz:1959. szept. 18.
Áll.törl.:1971. aug. 19.
A
jobb oldali kép - Erzsébet híd átalakított
hátsólámpájú Ikarus 620-asokkal =>
|
|
|
|
|
|
A Gresham palota
előtt a FAÜ különjárati Ikarus 630 és
Ikarus 620 nyitott városnéző autóbuszai. A
hídra egy 620-as kanyarodik |
|
|
|
|
|
|
|
A kép nem
kimondottan a buszról készült, de ezen a
felvételen jól látni vezetőablak alatt
kialakított szellőzőnyílást, amit
főjavítások után mindegyiken megszüntettek.
11 évet szolgált, 1960-tól |
|
|
A 156E, megszűnése
előtti napokban. |
|
Örs vezér téri
felvételek. A "Mező" garázs buszai a GA
90-38 és a GA 92-40 szerepel |
|
|
|
|
Az
alagút budai oldala |
|
A GA 90-24-et egy FAÜ
csuklós kerüli.
Besz:
1963.04.27. Áll.törl: 1975.10.11. 1227 ezer
km.-t tett meg. |
|
|
1963 - 1975 |
1965.
ADOMÁNYOZÓ:UVATERV
A kép előterében látható autóbuszt 1972-ben selejtezték. |
|
Pécs
|
1964.
Magyarország, Pécs Irgalmasok utcája (Bem utca) a Széchenyi tér
felé nézve.
ADOMÁNYOZÓ:
MAGYAR RENDŐR |
|
|
|
Ikarus
620-as a pécsi MÁVAUT-nál.
( második típusú index ) |
|
|
Külföld
Szovjetunió
Fotók a 630-asokról
Szériában az
elsők közé tartozó Ikarus 630-as.
A szellőzők elhúzhatóak a tükör még alulra szerelt.
|
Egy nem túl
mindennapos, egyedinek mondható Ikarus 630-as.
Valószínűleg külföldi
megrendelésre készített kocsi. |
|
|
Az index
eredeti, a sárvédő már a későbbi szériára jellemző a homlokfali
viszonylatszámjelzőt elhagyták, egy kopasz úriember látványát idézi,
ugyanakkor az első ajtóhoz beépítették.
A jobb első lámpa fölé, a külföldi autóbuszoknál használt táblatartót
szereltek. |
A kor igényeinek
megfelelően és a kis csomagtér pótlására, tetőcsomagtartóval látták el.
Egy kép a
"net"-ről valószínűleg ugyanerről a buszról.
Fotó: Sziklai Dezső, MTI-Ikarus archív
Finta
László archívumából származó "gyári" fotó, egy Csehszlovák megrendelésre
készített Ikarus 630.8-ról.
|
A fenti 620-assal ellentétben, ez az
1962-es, 630.8-as még magán hordozza e típus első szériás
jellemzőit. |
|
|
Egyéb, érdekes képek a
"Hamster" barátunk honlapjáról
MÁVAUT Kaposvár
|
|
|
|
|
|
1963-ban A
MÁVAUT számára készített, Ikarus 630.21 típus.
Ez évtől jelent meg a vezetőablak alatti szellőzőrács.
A háttérben a GA
85-15-ös Ikarus 180 még a gyárudvaron szállítás előtt. |
|
|
|
Egy eredeti
felépítésű Ikarus 630-as. Az index és a
sárvédő íve még gyári, a szellőzőablakok
elhúzhatóak. |
|
|
|
Ikarus 620-as, 630-as a
Magyar Postánál
( A felvételeket
a Posta honlapján találtam, azok a Posta tulajdonát képzik)
Egy nem
hétköznapi ablakokkal felszerelt 620-as és egy korai 630-as |
Posta busz belső
kiépítése |
|
|
A felső fotó a busz vezetőfülke felé
nézőképe,
a lenti felvétel a hátuljáról. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikarus 630-as a Magyar
Rádiónál és a Magyar Televíziónál
( A felvételek
www.fortepan.hu
Rádió és Televízió Újság)
www.ilyenisvoltbudapest.hu Ikarus 620-as gyűjteménye
Találatok (CIMKE=("Ikarus 620")) | Képcsarnok | Hungaricana