A fővárosi lakótelepek kiépülése
újabb viszonylatok indítását igényelték.
1973. május 17-től indították a 73-as viszonylatot és
1973. szeptember 3-tól a 173E, expressz járatot az Újpalota lakótelepre.
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
73 |
Bosnyák tér - Újpalota,
Felszabadulás útja |
12 |
`73-tól |
173E |
Baross tér, Keleti pu. -
Újpalota, Felszabadulás útja |
22 |
`73-tól |
1988. július 1-től megszűnt a 73-as
viszonylatot és helyette indult
a gyors 73-as, Újpalota és a Baross tér között.
GA 82-32
ex GA 81-22 |
Alvázszáma: 556
70/018/64** |
1964. december 30-án helyezték forgalomba |
|
1979. december 29-én törölték az állományból |
|
Az 1972. május 8-i Telepes utcai baleset
után. |
A busz a
GA 10-76-os |
Ikarus 620-sal karambolozott. |
|
|
|
A
GA 82-33 ex. GA 81-23
|
|
1964 december 30-án
helyezték forgalomba a "Récsei" garázs
üzemeltetésébe és 1977. március 28-án törölték az
állományból.
619-es típusú motorral, 1970-ben KPM AF 4137/1970 sz.
engedélyével Rába-MAN D 2156 típusú motorral és AS 70-6
típusú sebességváltóval átépítve |
Alvázszáma: 556.70-018/64** |
|
|
|
GA 82-36
ex GA 81-26 |
Alvázszáma: 556
70/027/64** |
1964. december 30-án helyezték forgalomba
1979. december 29-én törölték az állományból |
|
A busz még a gyári, 1964-es állapotát
mutatja.
Lökhárító nincs, a hátsó lámpák, egybeépített lámpatestek. |
|
A GA 81-37 ("Récsei"
garázs
Beszerzés: 1968.01.02.
Selejtezés: 1976. O7.06 |
Alvázszám:
556.71-037/67** |
|
|
|
Nagy Zsolt Levente gyűjteménye
A
GA 81-50
|
a Bosnyák
téren 1973-ban. |
1968 január 4-én került a "Récsei" garázs
üzemeltetésébe és 1976. december 11-én törölték az
állományból. 519 ezer km-t tett meg |
Alvázszáma: 556.71-029/67** |
|
|
|
|
A GA 81-70 ("Fürst"
garázs)
Beszerzés: 1968.01. 04.
Selejtezés: 1977.03.28. |
Alvázszám:
556.71-xxx/67** |
|
|
|
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
2 |
Irinyi u. - Lánchíd
-Böszörményi út - Lékai J. tér - Szendrő u. |
21 |
|
|
1968
január 4-én került a "Récsei"
garázs üzemeltetésébe és 1976. július 9-én
törölték az állományból.
500 ezer
kilométert teljesített
D 614-es
motorral szerelték |
Alvázszáma:
556.71-001/67** |
|
A GA
81-78 |
|
1969 november 4-én került a
"Fürstbe" ,
1978.
januárjában törölték az
állományból. |
Alvázszáma:
556.72-180/69** |
|
|
|
|
A GA
81-79 |
Besz. 1969.11.04
Forg.ki.: 1977.03.28
D 2156 motorral szállították. |
Alvázszáma:
556.72-177/69** |
|
Nagy Zsolt gyűjteménye
|
A GA 81-93
Beszerzés: 1969.11. 11. Selejtezés: 1977.
O3.28 |
|
|
|
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
22 |
Moszkva tér -
Budakeszi út - BUDAKESZI |
22 |
|
122 |
Moszkva tér -
Budakeszi út - BUDAKESZI |
|
`71. január 3. |
156E |
Moszkva tér -
Hűvösvölgy, Hidegkúti út |
13 |
`73. április 2. |
|
|
|
|
|
|
1970
októberétől 1979 végéig |
a
másik |
1970
októberétől 1977 márciusig |
voltak
forgalomban. Mindkét busz az Óbudában kezdtek,
de a GA
82-41-es 1978-ban átkerült a "Fürst" üe.
állományába. |
A GC 45-26,
az 1972. év végén történő forgalmi
változások előtt, 5-ös viszonylaton. |
|
|
|
Az 5-ös viszonylat
útvonala a Metró, 1972-es átadása előtt és után. |
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
5 |
Dembinszky u. -
Lánchíd - Moszkva tér - Pasaréti tér |
29 |
`72-ig |
5 |
Március 15.
tér - Pasaréti tér |
20 |
`73-tól |
1970.
november 15-re készült el a Keleti pályaudvar
indulási oldalán az Újpestre járó 20, 20A, 30-as
autóbuszok korszerűsített végállomása. |
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
20 |
Keleti pu. -
Reitter F. u. - Újpest, Fóti út |
31 |
30 |
Keleti pu. -
Reitter F. u. - Béke út - Megyer, Szondy u. |
34 |
|
A GC-31-32
ex. GC-45-96
("Récsei"
garázs) a 30-as viszonylaton
1974. január
8-án az eredeti rendszám elvesztése miátt
átszámozták
Beszerzés: 1972.06. 28.
Selejtezés: 1979 |
Alvázszám:
556.35-1494/72** |
|
|
|
A GC
45-69 |
az
Erzsébet hídon |
Beszerzés:
1972.06.26. Selejtezés: 1978.10.19. |
Alvázszáma:
556.35-1449/72** |
|
|
|
|
A
képen a GC 45-76,
a megszűnt, ill.
lerövidített 5-ös viszonylat végállomásán
a Dembinszky utcában.
Alvázszáma:
556.35-1485-72**
|
|
GC
45-32 |
Besz.:
1971.08.18. Selejt.: 1978.01.28.
Alv.sz.:556.72-1920** |
|
|
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
14 |
Kosztolányi D.
tér - Baross Gábor telep, Ispiláng u. |
32 |
Nagy Zsolt gyűjteménye
˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛
GA 85-20
a 33-as viszonylaton az Orczy térnél |
Az 1964. januári beszerzésű Ikarus 180-ast,
1965. szeptember 6-án számozták át, GA 85-18-ról.
Alv.sz.: 180.00/1963/9.
1978. szeptember 1-én selejtezték. |
|
|
A GA 85-32
a 12-esen a "Lenin" körúton. |
|
Beszerzése: 1965
december 3,
Selejtezése:
1975.12.09.
Alv.sz.:180.70/1964/8 |
|
|
A GA 85-41
a piros 155*-ösön a Flórián téren |
|
|
Egy "buszkorszakot"
váltva a GC 46-21
de ugyan ott ahol a másik kép, a 34-esen |
|
Beszerzése: 1965
december 29,
Selejtezése:
1975.06.20.
Alv.sz.: 180.70/1964/?
410900
km-t futott |
|
|
Beszerzése: 1971.
december 18.
Selejtezése:
1980.10.20.
Alv.sz.: 180.36/1971/1428 |
|
|
|
|
* A 155-ös gyorsviszonylat 1970. december
1-től közlekedett |
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
55 |
Óbuda, Miklós
u. - Árpád híd - Hungária krt. - Népliget |
38 |
|
155 |
Óbuda, Miklós
u. - Árpád híd - Hungária krt. - Népliget |
30 |
`70-től |
GA
86-71
|
|
|
|
|
Beszerzése:
1967 október 4. |
|
|
|
|
Selejtezése:
1977 április 27. |
|
|
|
|
|
|
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
6 |
Nagyvárad tér
- Kálvin tér - Margit híd - Óbuda, Miklós u. |
33 |
`76-ig |
6 |
Engels tér -
Margit híd - Óbuda, Miklós u. |
|
`76. december
31. |
6 |
Nyugati pu.-
Margit híd - Óbuda, Bogdáni út |
|
`81. december
30. |
A GA 86-82
a 84-esen
a Moszkva téren |
|
Beszerzése: 1968.01.01
Selejtezése:
1977.10.25
Alv.sz.:180.71/1967/205 |
|
|
GA
86-87 |
|
1968.
január 1-től, 1977. október 25-ig üzemelt
Alv.sz.:180.71/1967/210** |
|
|
A Keleti pályaudvarnál,
valamikor új korában. Akkor még minden
üzemelt, 67, 44-es villamos, UV-kal és
1500-asokkal. |
|
A Madách téri, már
megszűnt 1-es viszonylat megállójában. |
|
|
|
GA 86-94
a 93-as
viszonylaton, valamikor 1974 környékén
|
|
|
|
1968.
08. 06-tól,
1976. 12. 04-ig üzemelt, mindvégig a "Récsei"
garázs "gondozásában".
Alv.sz.:180.71/1968/68** |
A GA 87-07 ("Récsei"
garázs) 1968.
08. 12-től,
1976. 12. 01-ig üzemelt.
Alv.sz.:180.71/1968/94**
. |
|
|
|
|
A GA 87-37 ("Récsei"
garázs) 1968.
09. 03-tól,
1976. 12. 04-ig üzemelt.
Alv.sz.:180.71/1968/74**
|
|
|
|
|
|
|
GA-87-43
(Pálmai Béla küldeménye)
|
|
A GA 87-13 ("Récsei"
garázs)
Beszerzés: 1968.08.15.
Selejtezés: 1976.12.01. |
Alvázszám:
180.72-110/68** |
|
|
|
GA 87-71 |
Beszerzés: 1968.08.25
Selejtezés: 1977.10.29
Alv.sz.: 180.72/138/68** |
|
|
A két felvétel a
Rákóczi úton készült, még abban az időben amikor a csuklós járműveknél is
kötelező volt a zöld-sárga háromszög.
Mindkét 180-ason még rajta a ködfénylámpa, ami a
későbbiekben már csak ritkán volt látható. (Fogyóeszköz)
A GA 87-74 ->
GC 31-44
(1975
szeptember 9-én átrendszámozva)
a 12-esen
a Ferenc körúton, még az eredeti rendszámával. |
|
Beszerzése: 1968.08.25
Selejtezése:
1977. ?
Alv.sz.:180.72/1968/141 |
|
|
|
A GA 87-80
("Fürt" garázs)
A felvétel a Thököly úton készült az azóta már megszűnt és
lebontott
Sport
mozinál.
Beszerzés: 1968.09.03.
Selejtezés: 1976.12.06. |
Alvázszám: 180.72-147/68** |
|
|
|
|
A GA 87-88
a 7-esen
a Baross téren, ablakig kékre festett ajtókkal és mind a
négy ajtón alsó ablakokkal. |
|
Beszerzése: 1970.11.18
Selejtezése:
1978.09.25
Alv.sz.:180.72/1970/1207 |
|
|
GA 87-21
1968.08.19-1976.12.04
Alv.sz.: 180.72/118/68**
Sokáig a piros 55-ösön járt, `72-`73
között.
A vezetője egy kissé "kukacos" ember volt, addig nem volt
hajlandó
elindulni a megállóból amíg az első ajtó elől el nem
álltak.
Volt, hogy szó nélkül 5 percen keresztül nem indult.
GA 87-04
1968.08.12-1976.12.04
Alv.sz.: 180.72/90/68**
GC 47-04
1972.09.23-1980.01.16
Alv.sz.: 180.36/1037/72**
Ezt a 180-ast az Óbudai garázsból selejtezték, majdnem
utolsóként |
|
|
GA 95-91
balesete.
Fürst garázs
Beszerzése: 1970.11.18
Selejtezése:
1978.09.25
Alv.sz.:180.72/1970/1195 |
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
1 |
Kacsóh P. út -
Szabadság híd - Bartók B. út - Kelenföldi pu. |
29 |
megszűnt |
Egy GA 96-xx frsz.-ú Ikarus
180-as |
az 1-esen a Kálvin téren a
képen látható járművekből ítélve,
valamikor a `70-es évek legelején. |
|
|
Nagy Zsolt Levente gyűjteménye
|
~
A "Fürst"
üe. autóbusza, 1971 december 18-án került
állományba és elég hamar,
1976.
12. 06-án selejtezték.
585
ezer kilométert futott. Alv.sz.:180.36-1421/71** |
~
|
|
~
Az Óbudai üe.
autóbusza, 1972 szeptemberében került
állományba és az utolsók közt selejtezték
1980. január 20-án.
Alv.sz.:180.36-1014/72** |
~
|
A GC 46-77 frsz.-ú Ikarus
180-as
1972 szeptember 16-án került
állományba a "Fürstbe" és majdnem az utolsók közt selejtezték
1980. január 5-én.
Alv.sz.:180.36-1025/72** |
a 84-esen a Moszkva téren hasonló "pózban",
mint a lentebb látott fotón a kibarnított 180-as.
A háttérben egy "kisablakos" első szériás Ikarus 260-as,
valószínűleg az 5-ösön. |
|
|
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
12 |
Karolina út -
Alkotás u. - Moszkva tér - Nagykörút - Petőfi híd -
Karolina út
körforgalom, mindkét irányban |
43 |
`88 január 4-ig |
12A |
Moszkva tér -
Nagykörút - Petőfi híd - Boráros tér |
23 |
`88 január 4-ig |
12 |
Moszkva tér -
Nagykörút - Petőfi híd - Boráros tér |
22 |
`88 január 4-ig |
GC 46-99 |
Alvázszáma:
180.36-1031/72** |
|
Viszonylat |
Útvonal |
Menetidő
perc |
|
33 |
Dandár u. -
Mező I. út - Csanádi u. - Dráva u. |
29 |
megszűnt |
|
Egy
új, 1972 szeptemberében beszerzett
Ikarus 180 az 55-ösön |
|
A
felvétel a Váci út és az Árpád híd
felhajtójának kereszteződésében
készült. Ekkor még csak elképzelés
volt a felüljáró |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
A GC 47-14-es
"Récsei garázs" általi
felújítása után |
|
|
|
|
|
|
|
GA
96-00
A BKV egyetlen megmaradt Ikarus 180-asa |
Beszezése:
1970. november 22. Selejtezés: 1978. szeptember
25. |
Alvázszám:
180.72-1205/70** |
Ikarus
180, Szentendre - múzeum, |
|
A GA 96-00, 2003
június 22-én
Kiskunhalason, az Old Timer Találkozón.
˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛
Külföld,
Lengyelország 1972.