A fővárosi lakótelepek kiépülése újabb viszonylatok indítását igényelték.
1973. május 17-től indították a 73-as viszonylatot és
1973. szeptember 3-tól a 173E, expressz járatot az Újpalota lakótelepre.

Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
73 Bosnyák tér - Újpalota, Felszabadulás útja 12 `73-tól
173E Baross tér, Keleti pu. - Újpalota, Felszabadulás útja 22 `73-tól

1988. július 1-től megszűnt a 73-as viszonylatot és helyette indult
a gyors 73-as, Újpalota és a Baross tér között.

GA 82-32 ex GA 81-22
Alvázszáma: 556 70/018/64**
1964. december 30-án helyezték forgalomba 1979. december 29-én törölték az állományból

 

Az 1972. május 8-i Telepes utcai baleset után.
A busz a GA 10-76-os
Ikarus 620-sal karambolozott.

 

A GA 82-33 ex. GA 81-23
 
1964 december 30-án helyezték forgalomba a "Récsei" garázs üzemeltetésébe és 1977. március 28-án törölték az állományból.
619-es típusú motorral, 1970-ben KPM AF 4137/1970 sz. engedélyével Rába-MAN D 2156 típusú motorral és AS 70-6 típusú sebességváltóval átépítve
Alvázszáma: 556.70-018/64**

GA 82-36 ex GA 81-26
Alvázszáma: 556 70/027/64**
1964. december 30-án helyezték forgalomba
1979. december 29-én törölték az állományból
A busz még a gyári, 1964-es állapotát mutatja.
Lökhárító nincs, a hátsó lámpák, egybeépített lámpatestek.

 

A GA 81-37 ("Récsei" garázs
Beszerzés: 1968.01.02. Selejtezés: 1976. O7.06
Alvázszám: 556.71-037/67**

Nagy Zsolt Levente gyűjteménye
 

A GA 81-50
a Bosnyák téren 1973-ban.
1968 január 4-én került a "Récsei" garázs üzemeltetésébe és 1976. december 11-én törölték az állományból. 519 ezer km-t tett meg
Alvázszáma: 556.71-029/67**
 
 
A GA 81-70 ("Fürst" garázs)
Beszerzés: 1968.01. 04. Selejtezés: 1977.03.28.
Alvázszám: 556.71-xxx/67**

 

Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
2 Irinyi u. - Lánchíd -Böszörményi út - Lékai J. tér - Szendrő u. 21  

 

GA 81-69
1968 január 4-én került a "Récsei" garázs üzemeltetésébe és 1976. július 9-én törölték az állományból.
500 ezer kilométert teljesített
D 614-es motorral szerelték
Alvázszáma: 556.71-001/67**

 

A GA 81-78
 
1969 november 4-én került a "Fürstbe" ,
1978. januárjában törölték az állományból.
Alvázszáma: 556.72-180/69**

 

A GA 81-79
Besz. 1969.11.04
Forg.ki.: 1977.03.28
D 2156 motorral szállították.
Alvázszáma: 556.72-177/69**

Nagy Zsolt gyűjteménye
 

A GA 81-93
 
Beszerzés: 1969.11. 11. Selejtezés: 1977. O3.28
Alvázszám: 556.7-???**


 

Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
22 Moszkva tér - Budakeszi út - BUDAKESZI 22  
122 Moszkva tér - Budakeszi út - BUDAKESZI   `71. január 3.
156E Moszkva tér - Hűvösvölgy, Hidegkúti út 13 `73. április 2.

 

GA 82-55
 
GA 82-41
 
1970 októberétől 1979 végéig a másik 1970 októberétől 1977 márciusig
voltak forgalomban. Mindkét busz az Óbudában kezdtek,
de a GA 82-41-es 1978-ban átkerült a "Fürst" üe. állományába.

 

A GC 45-26, az 1972. év végén történő forgalmi változások előtt, 5-ös viszonylaton.
 

 

Az 5-ös viszonylat útvonala a Metró, 1972-es átadása előtt és után.
Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
5 Dembinszky u. - Lánchíd - Moszkva tér - Pasaréti tér 29 `72-ig
5 Március 15. tér - Pasaréti tér 20 `73-tól

 

 

1970. november 15-re készült el a Keleti pályaudvar indulási oldalán az Újpestre járó 20, 20A, 30-as autóbuszok korszerűsített végállomása.
Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
20 Keleti pu. - Reitter F. u. - Újpest, Fóti út 31
30 Keleti pu. - Reitter F. u. - Béke út - Megyer, Szondy u. 34

 

A GC-31-32 ex. GC-45-96
("Récsei" garázs) a 30-as viszonylaton
1974. január 8-án az eredeti rendszám elvesztése miátt átszámozták
Beszerzés: 1972.06. 28. Selejtezés: 1979
Alvázszám: 556.35-1494/72**

 

A GC 45-69
az Erzsébet hídon
Beszerzés: 1972.06.26. Selejtezés: 1978.10.19.
Alvázszáma: 556.35-1449/72**

 

 
A képen a GC 45-76,
a megszűnt, ill. lerövidített 5-ös viszonylat végállomásán a Dembinszky utcában.

Alvázszáma: 556.35-1485-72**

 

GC 45-32
Besz.: 1971.08.18. Selejt.: 1978.01.28. Alv.sz.:556.72-1920**
 
Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
14 Kosztolányi D. tér - Baross Gábor telep, Ispiláng u. 32

Nagy Zsolt gyűjteménye

˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛

 

 

GA 85-20
a 33-as viszonylaton az Orczy térnél
Az 1964. januári beszerzésű Ikarus 180-ast, 1965. szeptember 6-án számozták át, GA 85-18-ról.
Alv.sz.: 180.00/1963/9.
 1978. szeptember 1-én selejtezték.

 

A GA 85-32
a 12-esen a "Lenin" körúton.
Beszerzése: 1965 december 3,
Selejtezése: 1975.12.09.
Alv.sz.:180.70/1964/8

 

A GA 85-41
a piros 155*-ösön a Flórián téren
 
Egy "buszkorszakot" váltva a GC 46-21
de ugyan ott ahol a másik kép, a 34-esen
Beszerzése: 1965 december 29,
Selejtezése: 1975.06.20.
Alv.sz.: 180.70/1964/?

410900 km-t futott
 
Beszerzése: 1971. december 18.
Selejtezése: 1980.10.20.
Alv.sz.: 180.36/1971/1428
 

 

 

* A 155-ös gyorsviszonylat 1970. december 1-től közlekedett
Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
55 Óbuda, Miklós u. - Árpád híd - Hungária krt. - Népliget 38  
155 Óbuda, Miklós u. - Árpád híd - Hungária krt. - Népliget 30 `70-től


GA 86-71

         
Beszerzése: 1967 október 4.
     
Selejtezése: 1977  április 27.
     
Alv.sz.:180.71/1967/19

 

Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
6 Nagyvárad tér - Kálvin tér - Margit híd - Óbuda, Miklós u. 33 `76-ig
6 Engels tér - Margit híd - Óbuda, Miklós u.   `76. december 31.
6 Nyugati pu.- Margit híd - Óbuda, Bogdáni út   `81. december 30.

 

A GA 86-82
a 84-esen a Moszkva téren
Beszerzése: 1968.01.01
Selejtezése: 1977.10.25
Alv.sz.:180.71/1967/
205

 

GA 86-87   1968. január 1-től, 1977. október 25-ig üzemelt
Alv.sz.:180.71/1967/210**
 
A Keleti pályaudvarnál, valamikor új korában. Akkor még minden üzemelt, 67, 44-es villamos, UV-kal és 1500-asokkal.
A Madách téri, már megszűnt 1-es viszonylat megállójában.
 

 

GA 86-94

a 93-as viszonylaton, valamikor 1974 környékén

 

    1968. 08. 06-tól,
1976. 12. 04-ig üzemelt, mindvégig a "Récsei" garázs "gondozásában".
Alv.sz.:180.71/1968/68**

 

 

A GA 87-07 ("Récsei" garázs)

1968. 08. 12-től,
1976. 12. 01-ig üzemelt.
Alv.sz.:180.71/1968/94**

.

     
A GA 87-37 ("Récsei" garázs)

1968. 09. 03-tól,
1976. 12. 04-ig üzemelt.
Alv.sz.:180.71/1968/74**

 

     

GA-87-43
(Pálmai Béla küldeménye)
 
A GA 87-13 ("Récsei" garázs)
Beszerzés: 1968.08.15. Selejtezés: 1976.12.01.
Alvázszám: 180.72-110/68**
 
GA 87-71
Beszerzés: 1968.08.25 Selejtezés: 1977.10.29
Alv.sz.: 180.72/
138/68**

A két felvétel a Rákóczi úton készült, még abban az időben amikor a csuklós járműveknél is kötelező volt a zöld-sárga háromszög.
Mindkét 180-ason még rajta a ködfénylámpa, ami a későbbiekben már csak ritkán volt látható. (Fogyóeszköz)

A GA 87-74 -> GC 31-44
(
1975 szeptember 9-én átrendszámozva)
a 12-esen a Ferenc körúton, még az eredeti rendszámával.
Beszerzése: 1968.08.25
Selejtezése: 1977. ?
Alv.sz.:180.72/1968/
141

 

A GA 87-80 ("Fürt" garázs)
A felvétel a Thököly úton készült az azóta már megszűnt és lebontott
Sport mozinál.
Beszerzés: 1968.09.03. Selejtezés: 1976.12.06.
Alvázszám: 180.72-147/68**

 

A GA 87-88
a 7-esen a Baross téren, ablakig kékre festett ajtókkal és mind a négy ajtón alsó ablakokkal.
Beszerzése: 1970.11.18
Selejtezése: 1978.09.25
Alv.sz.:180.72/1970/1207

 

GA 87-21 1968.08.19-1976.12.04
Alv.sz.: 180.72/118/68**
Sokáig a piros 55-ösön járt, `72-`73 között.
A vezetője egy kissé "kukacos" ember volt, addig nem volt hajlandó
elindulni a megállóból amíg az első ajtó elől el nem álltak.
Volt, hogy szó nélkül 5 percen keresztül nem indult.

GA 87-04 1968.08.12-1976.12.04
Alv.sz.: 180.72/90/68**

GC 47-04 1972.09.23-1980.01.16
Alv.sz.: 180.36/1037/72**
Ezt a 180
-ast az Óbudai garázsból selejtezték, majdnem utolsóként

 

GA 95-91 balesete.

         
     
         
 

 

 
 

 

Fürst garázs
Beszerzése: 1970.11.18

Selejtezése: 1978.09.25
Alv.sz.:180.72/1970/1195

 

Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
1 Kacsóh P. út - Szabadság híd - Bartók B. út - Kelenföldi pu. 29 megszűnt

 

Egy GA 96-xx frsz.-ú Ikarus 180-as
az 1-esen a Kálvin téren a képen látható járművekből ítélve, valamikor a `70-es évek legelején.

Nagy Zsolt Levente gyűjteménye

GC 46-25
~
A "Fürst" üe. autóbusza, 1971 december 18-án került állományba és elég hamar,
1976. 12. 06-án selejtezték.
585 ezer kilométert futott. Alv.sz.:180.36-1421/71**

~

 

GC 46-72
~
Az Óbudai üe. autóbusza, 1972 szeptemberében került állományba és az utolsók közt selejtezték 1980. január 20-án.
Alv.sz.:180.36-1014/72**

~

 

A GC 46-77 frsz.-ú Ikarus 180-as
 1972 szeptember 16-án került állományba a "Fürstbe" és majdnem az utolsók közt selejtezték 1980. január 5-én.
Alv.sz.:180.36-1025/72**
a 84-esen a Moszkva téren hasonló "pózban", mint a lentebb látott fotón a kibarnított 180-as. A háttérben egy "kisablakos" első szériás Ikarus 260-as, valószínűleg az 5-ösön.

 

Egy kis javítás

 

Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
12 Karolina út - Alkotás u. - Moszkva tér - Nagykörút - Petőfi híd - Karolina út
körforgalom, mindkét irányban
43 `88 január 4-ig
12A Moszkva tér - Nagykörút - Petőfi híd - Boráros tér 23 `88 január 4-ig
12 Moszkva tér - Nagykörút - Petőfi híd - Boráros tér 22 `88 január 4-ig

 

GC 46-99
Alvázszáma: 180.36-1031/72**
Tim Boric felvétele

 

 

Viszonylat Útvonal Menetidő
perc
 
33 Dandár u. - Mező I. út - Csanádi u. - Dráva u. 29 megszűnt

 

Egy új, 1972 szeptemberében beszerzett Ikarus 180 az 55-ösön
A felvétel a Váci út és az Árpád híd felhajtójának kereszteződésében készült. Ekkor még csak elképzelés volt a felüljáró
 
     
 
 
 
A GC 47-14-es "Récsei garázs" általi felújítása után
         

 

GA 96-00
A BKV egyetlen megmaradt Ikarus 180-asa
Beszezése: 1970. november 22. Selejtezés: 1978. szeptember 25.
Alvázszám: 180.72-1205/70**
Ikarus 180, Szentendre - múzeum,
 
 
A GA 96-00 fotói Miskolcon
 
 

 

A GA 96-00, 2003 június 22-én Kiskunhalason, az Old Timer Találkozón.

˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛˛
 

Külföld, Lengyelország 1972.

 

 
 
     
 

 


Ikarus 557-es különlegességek Jobbágy Józseftől
Reprodukciók
Vissza az 556-is oldalra